Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Projekt zespołowy - ekonometria | Kod przedmiotu | IEPZE | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 6 | |
30 | Punkty ECTS | 5 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | Algebra liniowa z geometrią analityczną (IE1ALG), Analiza matematyczna (IE1AMA), Badania operacyjne (IE1BOP), Ekonometria (IE1EKN), Metody analizy wielowymiarowej (IE1MAW), Metody probabilistyczne i statystyka (IE1MPS), Prognozowanie i symulacje (IE1PIS), Teoria portfela (IE1TPO), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do udziału w złożonych przedsięwzięciach związanych z analizą danych przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych. W ramach zajęć studenci nabędą umiejętności przygotowania i zebrania danych, wyboru odpowiednich metod ekonometrycznych i statystycznych do ich analizy, wykonania analiz za pomocą dostępnych narzędzi informatycznych i/lub programów statystycznych, dokonania interpretacji wyników i wyciągania wniosków. Ponadto zajęcia pozwolą na zdobycie umiejętności pracy w zespole, odpowiedzialności za przydzielone zadania, jak również prezentacji otrzymanych wyników. |
|||||||||
Treści programowe |
Utworzenie zespołów i ustalenie kierowników zespołów. Przedstawienie wymagań i kryterium oceniania. Ustalenie tematów projektów. Ustalenie zakresu projektu oraz harmonogramu. Szczegółowe opracowanie specyfikacji projektu, zdefiniowanie wymagań. Konsultacje i samodzielna praca nad projektem. Prezentacje postępu i wyników prac. Przygotowanie raportu z projektu. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
programowanie z użyciem komputera, metoda projektów, metoda przypadków, burza mózgów, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Ocena poprawności i terminowości realizacji projektu. Ocena aktywności na zajęciach. Ocena prezentacji projektu. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | dokonuje analizy wymagań i przygotowuje specyfikację projektu |
K_U01 K_U15 K_U16 |
||||||||
EU2 | ustala harmonogram realizacji zadań i terminowo realizuje szczegółowe zadania wchodzące w skład projektu |
K_U01 K_U11 |
||||||||
EU3 | pracuje w zespole zgodnie z przypisanymi rolami |
K_U11 |
||||||||
EU4 | przygotowuje raport z realizowanego projektu, prezentuje wykonaną pracę |
K_U12 K_U13 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | ocena specyfikacji | P | ||||||||
EU2 | ocena harmonogramu oraz poprawności realizowanych zadań szczegółowych | P | ||||||||
EU3 | ocena sposobu monitorowania postępu zgodnie z przypisanymi rolami | P | ||||||||
EU4 | ocena raportu oraz prezentacji wyników | P | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w pracowni projektowej | 30 | |||||||||
2 - Realizacja projektu | 60 | |||||||||
3 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
4 - Opracowanie dokumentacji projektu | 20 | |||||||||
5 - Przygotowanie raportu | 10 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (3)+(1) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 125 (2)+(3)+(1)+(4)+(5) |
5.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. T. Kufel, Ekonometria : rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programu GRETL, PWN, Warszawa, 2011. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. G.S. Maddala, Ekonometria, PWN, Warszawa, 2008. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Informatyki Teoretycznej | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr Marzena Filipowicz-Chomko | 2021.05.24 |