Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Analiza matematyczna | Kod przedmiotu | IE1AMA | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 1 | |
30 | 30 | Punkty ECTS | 6 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studenta z podstawami rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych oraz całkowego funkcji jednej zmiennej. Nauczenie podstawowych twierdzeń dotyczących ciągów liczbowych i szeregów liczbowych. Zapoznanie studenta z zastosowaniami rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych oraz rachunku całkowego funkcji jednej zmiennej. Nauczenie technik obliczeniowych z zakresu analizy matematycznej. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Ćwiczenia: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, ćwiczenia przedmiotowe, wykład informacyjny, klasyczna metoda problemowa, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład - egzamin pisemny, ćwiczenia - dwa kolokwia. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | posiada podstawową wiedzę z analizy matematycznej, w tym z rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych oraz rachunku całkowego funkcji jednej zmiennej, potrzebną do rozwiązywania praktycznych problemów inżynierskich |
K_W01 |
||||||||
EU2 | zna techniki i metody, takie jak różniczkowanie, całkowanie, szacowanie, badanie zbieżności z zakresu analizy matematycznej |
K_W01 |
||||||||
EU3 | posługuje się w podstawowymi narzędziami analizy matematycznej, w tym pochodną funkcji jednej i wielu zmiennych oraz całką funkcji jednej zmiennej, potrafi liczyć granice i badać zbieżność szeregów liczbowych |
K_U01 |
||||||||
EU4 | potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
K_U01 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | egzamin | W | ||||||||
EU2 | egzamin | W | ||||||||
EU3 | sprawdziany | Ć | ||||||||
EU4 | sprawdziany | Ć | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 30 | |||||||||
2 - Udział w ćwiczeniach | 30 | |||||||||
3 - Przygotowanie do ćwiczeń | 27 | |||||||||
4 - Realizacja zadań domowych | 30 | |||||||||
5 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
6 - Przygotowanie do egzaminu | 25 | |||||||||
7 - Obecność na egzaminie | 4 | |||||||||
RAZEM: | 150 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 68 (5)+(1)+(2)+(7) |
2.7 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 87 (3)+(2)+(4) |
3.5 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. G.N. Berman, Zbiór zadań z analizy matematycznej, PWN, Warszawa, 1999. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. W. Stankiewicz, Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych. Cz. I, PWN, Warszawa, 1995. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Matematyki | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr hab. Ewa Girejko | 2021.05.25 |