Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Fractional Calculus | Kod przedmiotu | MAT1FRC_EN | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5/6 | |
15 | 15 | Punkty ECTS | 4 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Analiza matematyczna 1 (MAT1AM1), Analiza matematyczna 2 (MAT1AM2), Analiza matematyczna 3 (MAT1AM3), Równania różniczkowe i różnicowe (MAT1RRR), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z elementami rachunku różniczkowo-całkowego oraz różnicowego niecałkowitego rzędu. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład Pracownia specjalistyczna |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
symulacja, programowanie z użyciem komputera, wykład informacyjny, klasyczna metoda problemowa, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład - test pisemny. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | wymienia, charakteryzuje i porównuje podstawowe definicje i twierdzenia stosowane w rachunku ułamkowym |
K_W01 K_W03 |
||||||||
EU2 | zna najnowsze trendy w dziedzinie rachunku niecałkowitego rzędu; jest świadomy możliwości i ograniczeń jego zastosowań |
K_W01 K_W03 |
||||||||
EU3 | potrafi zaimplementować wybrane wzory i modele obliczeń z użyciem wysokopoziomowych języków programowania (np. MATALB lub Python) |
K_U11 K_U12 |
||||||||
EU4 | potrafi zaimplementować rozwiązania wybranych równań różniczkowych oraz różnicowych niecałkowitego rzędu |
K_U09 K_U10 K_U11 K_U18 K_U19 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | test pisemny | W | ||||||||
EU2 | test pisemny | W | ||||||||
EU3 | sprawozdania | Ps | ||||||||
EU4 | sprawozdania | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Uczestnictwo w wykładach | 15 | |||||||||
2 - Uczestnictwo w pracowniach specjalistycznych | 15 | |||||||||
3 - Praca własna i przygotowanie do testu zaliczeniowego | 30 | |||||||||
4 - Opracowanie sprawozdań | 37 | |||||||||
5 - Uczestnictwo w konsultacjach | 3 | |||||||||
RAZEM: | 100 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 33 (5)+(1)+(2) |
1.3 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 52 (2)+(4) |
2.1 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. A.A. Kilbas, H.M. Srivastava, J.J. Trujillo, Theory and Applications of Fractional Differential Equations, Mathematics Studies 204, North-Holland, 2006. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. P. Ostalczyk, An Outline of Differential-Integral Calculus of Fractional Order. Theory and Applications in Automation, Wyd. Pol. Łódzkiej, Łódź, 2008 (in Polish). |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Matematyki | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr hab. Dorota Mozyrska | 2021.04.20 |