Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Analiza matematyczna 2 | Kod przedmiotu | MAT1AM2 | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 2 | |
30 | 30 | 15 | Punkty ECTS | 5 | ||||||
Przedmioty wprowadzające | Analiza matematyczna 1 (MAT1AM1), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z pojęciami: ciągi i szeregi funkcyjne, funkcje wielu zmiennych ich granice i ciągłość. Nauczenie obliczania pochodnych funkcji wielu zmiennych, całek wielokrotnych funkcji wielu zmiennych, ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy potrzebnej do rozwiązywania praktycznych problemów inżynierskich. Nauczenie rozwiązywania problemów optymalizacyjnych związanych z rachunkiem różniczkowym funkcji wielu zmiennych. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: 1. Ciągi funkcyjne, zbieżność punktowa i jednostajna. Ćwiczenia: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
ćwiczenia przedmiotowe, programowanie z użyciem komputera, klasyczna metoda problemowa, wykład problemowy, wykład informacyjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: egzamin pisemny, ustny. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | posiada wiedzę z analizy matematycznej, w tym z rachunku różniczowego funkcji wielu zmiennych i całek wielokrotnych, potrzebną do rozwiązywania praktycznych problemów inżynierskich |
K_W01 K_W02 K_W05 |
||||||||
EU2 | zna techniki i metody z zakresu analizy matematycznej |
K_W01 K_W02 K_W03 K_W05 |
||||||||
EU3 | posługuje się podstawowymi narzędziami analizy matematycznej, w tym pochodną funkcji wielu zmiennych i całką wielokrotną |
K_U01 K_U04 K_U05 |
||||||||
EU4 | potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
K_U04 K_U09 |
||||||||
EU5 | potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne do rozwiązywania problemów z zakresu analizy matematycznej |
K_U12 K_U20 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | egzamin | W | ||||||||
EU2 | egzamin | W | ||||||||
EU3 | sprawdziany | Ć | ||||||||
EU4 | sprawdziany | Ć | ||||||||
EU5 | sprawozdania z wykonanych zadań, wejściówki | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 30 | |||||||||
2 - Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 30 | |||||||||
3 - Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych | 8 | |||||||||
4 - Opracowanie sprawozdań z pracowni i wykonywanie zadań domowych (prac domowych) | 10 | |||||||||
5 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
6 - Przygotowanie do egzaminu | 8 | |||||||||
7 - Obecność na egzaminie | 4 | |||||||||
8 - Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 8 | |||||||||
9 - Udział w pracowni specjalistycznej | 15 | |||||||||
10 - Przygotowanie do pracowni specjalistycznej | 8 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 83 (7)+(1)+(9)+(5)+(2) |
3.3 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 79 (4)+(3)+(9)+(2)+(8)+(10) |
3.2 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. W. Rudin, Podstawy analizy matematycznej, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa 2000. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. W. Kołodziej, Analiza matematyczna, Wydaw. Naukowe PWN, Warszawa 2010. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Matematyki | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr hab. Ewa Girejko | 2021.04.20 |