Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Rozwiązania szkieletowe w tworzeniu aplikacji WWW | Kod przedmiotu | INF1RST | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 4/5 | |
26 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Bazy danych (INF1BDA), Programowanie obiektowe (INF1POB), Wprowadzenie do aplikacji WWW (INF1WAW), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Student po zrealizowaniu wykładu i pracowni specjalistycznej potrafi zaprojektować i zaimplementować aplikację opartą na frameworku Django i/lub aplikację opartą na frameworku Ruby on Rails. Odniesienia do standardu SFIA: |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | metodyki, techniki i narzędzia programowania stosowane w rozwiązaniach szkieletowych; zasady tworzenia oprogramowania z wykorzystaniem rozwiązań szkieletowych oraz wzorców projektowych, w szczególności wzorca MVC; techniki tworzenia aplikacji internetowych w oparciu o rozwiązania szkieletowe |
INF1_W04 INF1_W07 INF1_W08 INF1_W09 INF1_W11 INF1_W13 |
||||||||
EU2 | zaprojektować, zaimplementować i wdrożyć internetowy system informatyczny w oparciu o rozwiązanie szkieletowe dobierając do tego odpowiednie narzędzia |
INF1_U04 INF1_U05 INF1_U06 INF1_U08 INF1_U11 |
||||||||
EU3 | zaprezentować, na podstawie materiałów przygotowanych samodzielnie i pozyskanych ze źródeł, przy użyciu najnowszych technik informacyjno-komunikacyjnych efekty swojej pracy |
INF1_U07 INF1_U17 |
||||||||
EU4 | optymalizacji realizowanych aplikacji pod względem wykorzystywanych zasobów |
H1_K03 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU2 | projekt i implementacja aplikacji, obserwacja pracy na zajęciach | Ps | ||||||||
EU3 | ocena prezentacji aplikacji | Ps | ||||||||
EU4 | projekt i implementacja aplikacji | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 26 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
3 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
4 - Realizacja zadań projektowych (w tym przygotowanie prezentacji) | 55 | |||||||||
5 - Przygotowanie do zaliczenia | 10 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 60 (1)+(2)+(3) |
2.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 85 (2)+(4) |
3.4 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. P. Norton, Python: od podstaw, Helion, Gliwice, 2006 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. A. Melé, Django: praktyczne tworzenie aplikacji sieciowych, Helion, 2016 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Tomasz Łukaszuk | 2024.06.24 |