Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Programowanie obiektowe | Kod przedmiotu | INF1POB | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 2 | |
30 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Podstawy programowania (INF1PPR), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z podstawowymi technikami programowania obiektowego i realizacją tych technik w wybranych językach programowania (C++, Java, C#). Nauczenie praktycznego stosowanie tych technik w prostych programach w wybranych językach programowania. Nauczenie projektowania i implementowania większych programów z wykorzystaniem programowania obiektowego. Wykształcenie praktyki korzystania z dokumentacji technicznej wybranych języków programowania (przede wszystkim w zakresie API tych języków). Odniesienia do standardu SFIA: |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, wykład informacyjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: egzamin pisemny. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | techniki programowania obiektowego wraz z przykładami w wybranych językach programowania obiektowego |
INF1_W04 |
||||||||
EU2 | praktycznie stosować techniki programowania obiektowego w tworzonych programach i ich fragmentach |
INF1_U05 |
||||||||
EU3 | projektować architekturę (diagram klas) prostych programów obiektowych na podstawie ich opisów |
INF1_U04 |
||||||||
EU4 | używać w swoich programach bibliotek opisanych w dokumentacji technicznej wykorzystanych języków oprogramowania (w tym w j. angielskim) |
INF1_U13 INF1_U18 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | egzamin pisemny | W | ||||||||
EU2 | ocena pisanych programów | Ps | ||||||||
EU3 | ocena zaprojektowanej struktury prostego programu (projektu) | Ps | ||||||||
EU4 | ocena prostego projektu z uwzględnieniem wykorzystanych bibliotek | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 30 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
3 - Realizacja prostych programów poza zajęciami | 10 | |||||||||
4 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
5 - Realizacja zadań projektowych (w tym przygotowanie prezentacji) | 38 | |||||||||
6 - Przygotowanie do egzaminu | 10 | |||||||||
7 - Obecność na egzaminie | 2 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 67 (1)+(4)+(2)+(7) |
2.7 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 78 (5)+(3)+(2) |
3.1 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. M. Wejsfeld, Myślenie obiektowe w programowaniu, Helion, 2014 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. B. Eckel, Thinking in Java: edycja polska: wprowadzenie do programowania zorientowanego obiektowo w sieci WWW, Helion, 2006 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Marek Tabędzki | 2023.04.04 |