Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Pakiety matematyczne | Kod przedmiotu | MAT1PMA | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 3 | |
15 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | Algebra liniowa z geometrią analityczną 1 (MAT1AL1), Analiza matematyczna 1 (MAT1AM1), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Poznanie podstaw programu Matlab (lub Scilab). Wykonywanie prostych i złożonych obliczeń przy wykorzystaniu Matlaba (Scilaba). Prezentacja wyników w postaci wykresów 2D i 3D. Poznanie wybranych pakietów Matlaba (Scilaba). |
|||||||||
Treści programowe |
Pracownia specjalistyczna: Środowisko Matlaba (Scilaba): obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych, działania na macierzach, działania na wielomianach i funkcjach wymiernych. Wykonywanie obliczeń symbolicznych. Funkcje matematyczne i grafika w Matlabie (Scilabie). Programowanie w Matlabie (Scilabie). Wykorzystanie dodatkowych pakietów. Wprowadzenie do Simulinka (Xcos). |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
programowanie z użyciem komputera, metoda projektów, klasyczna metoda problemowa, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Pracownia specjalistyczna - sprawdziany, zadania domowe. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | wykonuje obliczenia w środowisku odpowiedniego pakietu matematycznego |
K_U12 |
||||||||
EU2 | umie prezentować wyniki w formie wykresów 2D i 3D |
K_U12 |
||||||||
EU3 | korzysta z funkcji odpowiedniego pakietu w rozwiązywaniu zadań matematycznych |
K_U12 |
||||||||
EU4 | umie zaimplementować procedury w języku programowania danego pakietu matematycznego, realizujące niestandardowe zadania |
K_U12 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | sprawdziany | Ps | ||||||||
EU2 | sprawdziany | Ps | ||||||||
EU3 | sprawdziany, zadania domowe | Ps | ||||||||
EU4 | sprawdziany, zadania domowe | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w pracowni specjalistycznej | 15 | |||||||||
2 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
3 - Realizacja zadań domowych | 25 | |||||||||
4 - Przygotowanie do zaliczenia pracowni specjalistycznej | 5 | |||||||||
RAZEM: | 50 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 20 (1)+(2) |
0.8 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (4)+(1)+(3)+(2) |
2.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. R. Pratap, MATLAB dla naukowców i inżynierów, PWN, Warszawa 2015. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. W. Sradomski, MATLAB: praktyczny podręcznik modelowania, Helion, Gliwice 2015. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Matematyki | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr Krzysztof Piekarski | 2021.04.20 |