| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Analiza matematyczna 1 | Kod przedmiotu | MAT1AM1 | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 1 | |
| 45 | 30 | 15 | Punkty ECTS | 7 | ||||||
| Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
| Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z pojęciami pochodnej i całki funkcji jednej zmiennej rzeczywistej i ich własnościami. Nauczenie metod różniczkowania i całkowania funkcji jednej zmiennej, ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy z analizy matematycznej potrzebnej do rozwiązywania praktycznych problemów inżynierskich. Nauczenie technik obliczeniowych z zakresu analizy matematycznej. |
|||||||||
| Treści programowe |
Wykład: Ćwiczenia: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
ćwiczenia przedmiotowe, programowanie z użyciem komputera, klasyczna metoda problemowa, wykład problemowy, wykład informacyjny, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Wykład: egzamin pisemny. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | posiada podstawową wiedzę z analizy matematycznej, w tym z rachunku różniczowego i całkowego funkcji jednej zmiennej, potrzebną do rozwiązywania praktycznych problemów inżynierskich |
K_W01 K_W02 K_W05 |
||||||||
| EU2 | zna techniki i metody, takie jak różniczkowanie, całkowanie, szacowanie z zakresu analizy matematycznej |
K_W01 K_W02 K_W03 K_W05 |
||||||||
| EU3 | posługuje się w podstawowymi narzędziami analizy matematycznej, w tym pochodną i całką funkcji jednej zmiennej |
K_U01 K_U04 K_U05 |
||||||||
| EU4 | potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
K_U04 K_U09 |
||||||||
| EU5 | potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne do rozwiązywania problemów z zakresu analizy matematycznej |
K_U12 K_U20 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | egzamin | W | ||||||||
| EU2 | egzamin | W | ||||||||
| EU3 | sprawdziany | Ć | ||||||||
| EU4 | sprawdziany | Ć | ||||||||
| EU5 | sprawozdania z wykonanych zadań, wejściówki | Ps | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w wykładach | 45 | |||||||||
| 2 - Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 30 | |||||||||
| 3 - Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych | 10 | |||||||||
| 4 - Wykonywanie zadań domowych (prac domowych) | 30 | |||||||||
| 5 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
| 6 - Przygotowanie do egzaminu | 20 | |||||||||
| 7 - Obecność na egzaminie | 3 | |||||||||
| 8 - Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 10 | |||||||||
| 9 - Udział w pracowni specjalistycznej | 15 | |||||||||
| 10 - Przygotowanie do pracowni specjalistycznej | 7 | |||||||||
| RAZEM: | 175 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 98 (7)+(2)+(1)+(9)+(5) |
3.9 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 102 (8)+(4)+(3)+(2)+(9)+(10) |
4.1 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. W. Rudin, Podstawy analizy matematycznej, PWN, Warszawa 2000. |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. A.A. Šestakov, A course of higher mathematics : integral calculus, differential equations, vector analysis, Mir, Moscow 1990. |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Katedra Matematyki | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | dr hab. Ewa Girejko | 2021.04.20 | ||||||||