Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie niestacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Zaawansowane techniki programistyczne | Kod przedmiotu | INZ1ZTP | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 3 | |
10 | 10 | Punkty ECTS | 4 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Programowanie obiektowe (INZ1POB), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z wybranymi wzorcami projektowymi (w tym wzorcami architekturalnymi) i ich przykładowymi zastosowaniami w wybranych językach i bibliotekach (C++, Java, C#, Python) jako zaawansowanymi technikami programowania stosowanymi w programowaniu obiektowym. Nauczenie praktycznego stosowanie wzorców projektowych w prostych programach pisanych na zajęciach. Nauczenie projektowania prostych systemów informatycznych z wykorzystaniem wzorców a także doskonalenie ich implementowania w wybranych językach i dokumentowania. Wykształcenie praktyki korzystania z dokumentacji technicznej wybranych języków programowania. Wykształcenie nawyku systematycznego przyswajania wiedzy z zakresu wykładu. Zespołowe realizowanie prostych systemów informatycznych. Odniesienia do standardu SFIA: |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, wykład informacyjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | wzorce projektowego (w tym na przykładach w tworzonych programach) |
INF1_W04 INF1_W12 |
||||||||
EU2 | stosować wzorce projektowe w tworzonych prostych programach |
INF1_U05 |
||||||||
EU3 | projektować z wykorzystaniem wzorców projektowych, implementować i dokumentować proste systemy informatyczne |
INF1_U04 INF1_U05 |
||||||||
EU4 | pozyskiwać dodatkową wiedzę nt. szczegółowych rozwiązań wybranych języków programowania na podstawie dokumentacji technicznej |
INF1_U18 |
||||||||
EU5 | pracować w małych zespołach nad prostymi projektami |
H1_U02 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU2 | ocena pisanych programów | Ps | ||||||||
EU3 | ocena prostego projektu (w tym projekt z użyciem wzorców) | Ps | ||||||||
EU4 | ocena większego programu pod względem użytych mechanizmów i bibliotek | Ps | ||||||||
EU5 | ocena prostego projektu (podział i organizacja pracy) | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 10 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 10 | |||||||||
3 - Przygotowanie do pracowni specjalistycznej | 10 | |||||||||
4 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
5 - Realizacja zadań projektowych | 46 | |||||||||
6 - Przygotowanie do zaliczenia | 20 | |||||||||
RAZEM: | 100 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 24 (1)+(2)+(4) |
1.0 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 66 (3)+(2)+(5) |
2.6 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. E. Freeman, E. Robson, Wzorce projektowe: tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego, Wyd. 2, Helio: O'Reilly, 2022 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides, Design Patterns: elements of reusable object-oriented software, Addison-Wesley Publ., 1995 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Marek Tabędzki | 2023.04.04 |