| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie niestacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Programowanie obiektowe | Kod przedmiotu | INZ1POB | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 2 | |
| 20 | 10 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
| Przedmioty wprowadzające | Podstawy programowania (INZ1PPR), | |||||||||
| Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z podstawowymi technikami programowania obiektowego i realizacją tych technik w wybranych językach programowania (C++, Java, C#). Nauczenie praktycznego stosowanie tych technik w prostych programach w wybranych językach programowania. Nauczenie projektowania i implementowania większych programów z wykorzystaniem programowania obiektowego. Wykształcenie praktyki korzystania z dokumentacji technicznej wybranych języków programowania (przede wszystkim w zakresie API tych języków). Odniesienia do standardu SFIA: |
|||||||||
| Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, wykład informacyjny, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Wykład: egzamin pisemny. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | techniki programowania obiektowego wraz z przykładami w wybranych językach programowania obiektowego |
INF1_W04 |
||||||||
| EU2 | praktycznie stosować techniki programowania obiektowego w tworzonych programach i ich fragmentach |
INF1_U05 |
||||||||
| EU3 | projektować architekturę (diagram klas) prostych programów obiektowych na podstawie ich opisów |
INF1_U04 |
||||||||
| EU4 | używać w swoich programach bibliotek opisanych w dokumentacji technicznej wykorzystanych języków oprogramowania (w tym w j. angielskim) |
INF1_U13 INF1_U18 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | egzamin pisemny | W | ||||||||
| EU2 | ocena pisanych programów | Ps | ||||||||
| EU3 | ocena zaprojektowanej struktury prostego programu (projektu) | Ps | ||||||||
| EU4 | ocena prostego projektu z uwzględnieniem wykorzystanych bibliotek | Ps | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w wykładach | 20 | |||||||||
| 2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 10 | |||||||||
| 3 - Realizacja prostych programów poza zajęciami | 10 | |||||||||
| 4 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
| 5 - Realizacja zadań projektowych (w tym przygotowanie prezentacji) | 59 | |||||||||
| 6 - Przygotowanie do egzaminu | 20 | |||||||||
| 7 - Obecność na egzaminie | 2 | |||||||||
| RAZEM: | 125 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 36 (7)+(1)+(2)+(4) |
1.4 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 79 (3)+(2)+(5) |
3.2 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. M. Wejsfeld, Myślenie obiektowe w programowaniu, Helion, 2014 |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. B. Eckel, Thinking in Java: edycja polska: wprowadzenie do programowania zorientowanego obiektowo w sieci WWW, Helion, 2006 |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | dr inż. Marek Tabędzki | 2023.04.04 | ||||||||