Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie niestacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Systemy mobilne | Kod przedmiotu | INZ1SMO | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
20 | 20 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Programowanie obiektowe (INZ1POB), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne. Studenci poznają systemy operacyjne wykorzystywane w urządzeniach mobilnych (Android, iOS), ich cechy szczególne oraz ograniczenia wynikające m.in. z budowy urządzeń. Studenci będą potrafili tworzyć aplikacje na urządzenia mobilne wykorzystując dedykowane środowiska programistyczne. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
symulacja, programowanie z użyciem komputera, wykład problemowy, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: egzamin pisemny. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | architekturę wybranych mobilnych systemów operacyjnych oraz techniki tworzenia aplikacji mobilnych |
INF1_W03 INF1_W09 INF1_W11 INF1_W13 |
||||||||
EU2 | stosować techniki tworzenia aplikacji mobilnych |
INF1_U04 INF1_U05 |
||||||||
EU3 | projektować aplikacje mobilne wykorzystując komponenty dostępne w urządzeniu |
INF1_U04 INF1_U05 INF1_U11 |
||||||||
EU4 | implementować aplikacje mobilne z wykorzystaniem dostępnych środowisk programistycznych |
INF1_U04 INF1_U05 |
||||||||
EU5 | uwzględniania zasad projektowania uniwersalnego do tworzenia dostępnego interfejsu użytkownika |
H1_K03 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | egzamin pisemny | W | ||||||||
EU2 | ocena wykonywanych zadań, ocena projektu | Ps | ||||||||
EU3 | ocena wykonywanych zadań, ocena projektu | Ps | ||||||||
EU4 | ocena wykonywanych zadań, ocena projektu | Ps | ||||||||
EU5 | ocena wykonywanych zadań, ocena projektu | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Uczestniczenie na wykładzie | 20 | |||||||||
2 - Uczestniczenie w zajęciach pracowni specjalistycznej | 20 | |||||||||
3 - Przygotowanie do zajęć pracowni specjalistycznej oraz realizacja projektów | 59 | |||||||||
4 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
5 - Przygotowanie do egzaminu | 20 | |||||||||
6 - Obecność na egzaminie | 2 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 46 (6)+(4)+(1)+(2) |
1.8 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 79 (2)+(3) |
3.2 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. http://developer.android.com/ - strona www dla programistów Android utrzymywana przez Open Handset Alliance |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. D. Chell, E. Tyrone. Erasmus, C. Shaun. Colley, Ollie Whitehouse, R. Górczyński, Bezpieczeństwo Aplikacji Mobilnych: Podręcznik Hakera, Helion, 2023 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Systemów Informacyjnych i Sieci Komputerowych | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Tomasz Grześ,dr inż. Marcin Skoczylas | 2023.04.04 |