| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie niestacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Rozwiązania szkieletowe w tworzeniu aplikacji WWW | Kod przedmiotu | INZ1RST | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 4 | |
| 15 | 15 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
| Przedmioty wprowadzające | Bazy danych (INZ1BDA), Programowanie obiektowe (INZ1POB), Wprowadzenie do aplikacji WWW (INZ1WAW), | |||||||||
| Cele przedmiotu |
Student po zrealizowaniu wykładu i pracowni specjalistycznej potrafi zaprojektować i zaimplementować aplikację opartą na frameworku Django. Odniesienia do standardu SFIA: |
|||||||||
| Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | metodyki, techniki i narzędzia programowania stosowane w rozwiązaniach szkieletowych; zasady tworzenia oprogramowania z wykorzystaniem rozwiązań szkieletowych oraz wzorców projektowych, w szczególności wzorca MVC; techniki tworzenia aplikacji internetowych w oparciu o rozwiązania szkieletowe |
INF1_W04 INF1_W07 INF1_W08 INF1_W09 INF1_W11 INF1_W13 |
||||||||
| EU2 | zaprojektować, zaimplementować i wdrożyć internetowy system informatyczny w oparciu o rozwiązanie szkieletowe dobierając do tego odpowiednie narzędzia |
INF1_U04 INF1_U05 INF1_U06 INF1_U08 INF1_U11 |
||||||||
| EU3 | zaprezentować, na podstawie materiałów przygotowanych samodzielnie i pozyskanych ze źródeł, przy użyciu najnowszych technik informacyjno-komunikacyjnych efekty swojej pracy |
INF1_U07 INF1_U17 |
||||||||
| EU4 | optymalizacji realizowanych aplikacji pod względem wykorzystywanych zasobów |
H1_K03 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
| EU2 | projekt i implementacja aplikacji, obserwacja pracy na zajęciach | Ps | ||||||||
| EU3 | ocena prezentacji aplikacji | Ps | ||||||||
| EU4 | projekt i implementacja aplikacji | Ps | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w wykładach | 15 | |||||||||
| 2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 15 | |||||||||
| 3 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
| 4 - Realizacja zadań projektowych (w tym przygotowanie prezentacji) | 80 | |||||||||
| 5 - Przygotowanie do zaliczenia | 11 | |||||||||
| RAZEM: | 125 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 34 (1)+(2)+(3) |
1.4 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 95 (2)+(4) |
3.8 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. P. Norton, Python: od podstaw, Helion, Gliwice, 2006 |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. A. Melé, Django: praktyczne tworzenie aplikacji sieciowych, Helion, 2016 |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | dr inż. Tomasz Łukaszuk | 2024.06.24 | ||||||||