| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Zaawansowane metody i techniki programowania w Pythonie | Kod przedmiotu | INF1ZMP | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
| 26 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
| Przedmioty wprowadzające | Programowanie obiektowe (INF1POB), Zaawansowane techniki programistyczne (INF1ZTP), | |||||||||
| Cele przedmiotu |
Rozwinięcie umiejętności studentów w zakresie projektowania, implementacji i optymalizacji złożonych aplikacji w języku Python. Studenci poznają nowoczesne techniki programowania, takie jak programowanie funkcyjne, obiektowe i asynchroniczne, zaawansowane wzorce projektowe, testowanie i profilowanie kodu oraz tworzenie aplikacji wielowątkowych i sieciowych. Przedmiot przygotowuje do świadomego stosowania Pythona w pracy inżynierskiej, naukowej i komercyjnej, kładąc nacisk na jakość kodu, czytelność i efektywność rozwiązań. |
|||||||||
| Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, wykład informacyjny, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | struktury danych, mechanizmy programowania obiektowego, funkcyjnego i asynchronicznego w języku Python, wzorce projektowe oraz zasady tworzenia czytelnego, skalowalnego i bezpiecznego kodu w języku Python, narzędzia i techniki testowania, profilowania oraz optymalizacji aplikacji w Pythonie. |
INF1_W04 INF1_W09 INF1_W14 |
||||||||
| EU2 | projektować i implementować złożone aplikacje oraz biblioteki w języku Python, stosując zaawansowane techniki programistyczne. |
INF1_U04 INF1_U05 INF1_U13 |
||||||||
| EU3 | testować, analizować i optymalizować kod źródłowy z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi oraz dokumentować efekty swojej pracy. |
INF1_U06 INF1_U07 |
||||||||
| EU4 | integrować aplikacje Pythonowe z systemami sieciowymi i usługami zewnętrznymi, korzystając z odpowiednich bibliotek i technologii. |
INF1_U11 INF1_U12 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
| EU2 | ocena zadań programistycznych | PS | ||||||||
| EU3 | ocena zadań programistycznych | PS | ||||||||
| EU4 | ocena zadań programistycznych | PS | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w wykładach | 26 | |||||||||
| 2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
| 3 - Wykonanie zadań domowych | 55 | |||||||||
| 4 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
| 5 - Przygotowanie do zaliczenia | 10 | |||||||||
| RAZEM: | 125 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 60 (1)+(2)+(4) |
2.4 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 85 (2)+(3) |
3.4 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. Python 3.x Documentation - https://docs.python.org/3/ |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. Real Python – Tutorials - https://realpython.com/ |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | dr inż. Tomasz Łukaszuk | 2025.02.23 | ||||||||