Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Zaawansowane metody i techniki programowania w Pythonie | Kod przedmiotu | INF1ZMP | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
26 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Programowanie obiektowe (INF1POB), Zaawansowane techniki programistyczne (INF1ZTP), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Rozwinięcie umiejętności studentów w zakresie projektowania, implementacji i optymalizacji złożonych aplikacji w języku Python. Studenci poznają nowoczesne techniki programowania, takie jak programowanie funkcyjne, obiektowe i asynchroniczne, zaawansowane wzorce projektowe, testowanie i profilowanie kodu oraz tworzenie aplikacji wielowątkowych i sieciowych. Przedmiot przygotowuje do świadomego stosowania Pythona w pracy inżynierskiej, naukowej i komercyjnej, kładąc nacisk na jakość kodu, czytelność i efektywność rozwiązań. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, wykład informacyjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | struktury danych, mechanizmy programowania obiektowego, funkcyjnego i asynchronicznego w języku Python, wzorce projektowe oraz zasady tworzenia czytelnego, skalowalnego i bezpiecznego kodu w języku Python, narzędzia i techniki testowania, profilowania oraz optymalizacji aplikacji w Pythonie. |
INF1_W04 INF1_W09 INF1_W14 |
||||||||
EU2 | projektować i implementować złożone aplikacje oraz biblioteki w języku Python, stosując zaawansowane techniki programistyczne. |
INF1_U04 INF1_U05 INF1_U13 |
||||||||
EU3 | testować, analizować i optymalizować kod źródłowy z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi oraz dokumentować efekty swojej pracy. |
INF1_U06 INF1_U07 |
||||||||
EU4 | integrować aplikacje Pythonowe z systemami sieciowymi i usługami zewnętrznymi, korzystając z odpowiednich bibliotek i technologii. |
INF1_U11 INF1_U12 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU2 | ocena zadań programistycznych | PS | ||||||||
EU3 | ocena zadań programistycznych | PS | ||||||||
EU4 | ocena zadań programistycznych | PS | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 26 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
3 - Wykonanie zadań domowych | 55 | |||||||||
4 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
5 - Przygotowanie do zaliczenia | 10 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 60 (1)+(2)+(4) |
2.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 85 (2)+(3) |
3.4 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. Python 3.x Documentation - https://docs.python.org/3/ |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. Real Python – Tutorials - https://realpython.com/ |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Tomasz Łukaszuk | 2025.02.23 |