Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Metody i narzędzia wspomagania negocjacji | Kod przedmiotu | INF1NWN | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
26 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Algebra liniowa z geometrią analityczną (INF1ALG), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów ze specyfiką negocjacji oraz metodami ich analizy i wspomagania. Zapoznanie z metodami wielokryterialnymi i teorią gier wykorzystywanymi w procesach negocjacyjnych. Przedstawienie narzędzi informatycznych wspomagających podejmowanie decyzji w negocjacjach. |
|||||||||
Treści programowe |
Pojęcie i istota negocjacji. Budowa i ocena szablonu negocjacyjnego. Wybrane metody wielokryterialne wspomagające proces negocjacyjny. Przegląd systemów wspomagania negocjacji. Wybrane zagadnienia teorii gier i ich zastosowania w problemach decyzyjnych. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
dyskusja związana z wykładem, wykład problemowy, metoda projektów, metoda przypadków, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | rodzaje negocjacji, podstawowe fazy procesu negocjacyjnego oraz czynniki i uwarunkowania wpływające na podejmowanie decyzji i osiąganie porozumienia |
INF1_W01 |
||||||||
EU2 | podstawowe narzędzia analizy i wspomagania negocjacji oraz przykłady ich zastosowań |
INF1_W01 INF1_W14 |
||||||||
EU3 | potrafi analizować i rozwiązywać zagadnienia dotyczące problemów decyzyjnych z zastosowaniem metod ilościowych |
INF1_U01 INF1_U13 |
||||||||
EU4 | potrafi twórczo wykorzystać metody i narzędzia wspomagania negocjacji |
INF1_U01 INF1_U13 |
||||||||
EU5 | współpracy z innymi członkami zespołu w ramach projektów związanych z procesem negocjacyjnym |
INF1_K01 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | Zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU2 | Zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU3 | ocena raportów z projektów lub zadań wykonanych w ramach pracowni | Ps | ||||||||
EU4 | ocena raportów z projektów lub zadań wykonanych w ramach pracowni | Ps | ||||||||
EU5 | prezentacja raportów | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 26 | |||||||||
2 - Udział w pracowniach specjalistycznych | 30 | |||||||||
3 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
4 - Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 20 | |||||||||
5 - Przygotowanie do pracowni specjalistycznej | 45 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 60 (1)+(2)+(3) |
2.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 75 (2)+(5) |
3.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
E. Roszkowska, T. Wachowicz, Negocjacje. Analiza i wspomaganie decyzji, Wolters Kluwer, Warszawa, 2016 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
T. Trzaskalik, Wielokryterialne wspomaganie decyzji. Metody i zastosowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2006 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Informatyki Teoretycznej | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr Marzena Filipowicz-Chomko | 2025.05.12 |