| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Równania różniczkowe i różnicowe | Kod przedmiotu | INF1RRR | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
| 26 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
| Przedmioty wprowadzające | Analiza matematyczna (INF1AMA), | |||||||||
| Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z równaniami różniczkowymi i metodami ich rozwiązywania oraz zastosowaniami. |
|||||||||
| Treści programowe |
Wykład |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Wykład - sprawdzian lub test pisemny |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU 1 | student zna i rozumie podstawowe pojęcia związane z równaniami różniczkowymi i różnicowymi oraz ich zastosowania w modelowaniu |
INF1_W01 INF1_W14 |
||||||||
| EU 2 | student potrafi rozwiązywać wybrane typy równań różniczkowych i różnicowych |
INF1_U01 INF1_U13 |
||||||||
| EU 3 | student potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne do analizy rozwiązań równań różniczkowych i różnicowych |
INF1_U02 INF1_U13 |
||||||||
| EU 4 | student jest gotów do zrozumienia i uznania roli równań różniczkowych i różnicowych w procesie modelowania |
H1_K01 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU 1 | sprawdzian lub test pisemny | W | ||||||||
| EU 2 | ocena projektów lub zadań wykonanych w ramach pracowni | Ps | ||||||||
| EU 3 | ocena projektów lub zadań wykonanych w ramach pracowni | Ps | ||||||||
| EU 4 | sprawdzian lub test pisemny | W | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w wykładach | 26 | |||||||||
| 2 - Udział w innych formach zajęć | 30 | |||||||||
| 3 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
| 4 - przygotowanie do zaliczenia wykładu/egzaminu | 20 | |||||||||
| 5 - wykonaniem zadań lub projektów | 45 | |||||||||
| RAZEM: | 125 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 60 (1)+(2)+(3) |
2.4 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 75 (2)+(5) |
3.0 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. A. Palczewski, Równania różniczkowe zwyczajne: teoria i metody numeryczne z wykorzystaniem komputerowego systemu obliczeń symbolicznych, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004. |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. J. Kudrewicz, Przekształcenie Z i równania różnicowe, PWN, Warszawa 2000. |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Katedra Matematyki | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | dr Anna Poskrobko | 2025.03.03 | ||||||||