Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Analiza matematyczna | Kod przedmiotu | INF1AMA | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 1 | |
30 | 20 | 15 | Punkty ECTS | 5 | ||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studenta z podstawami rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych oraz całkowego funkcji jednej zmiennej. Nauczenie podstawowych twierdzeń dotyczących ciągów i szeregów liczbowych oraz ich zbieżności, zapoznanie z szeregiem Fouriera. Zapoznanie studenta z zastosowaniami rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych oraz rachunku całkowego funkcji jednej zmiennej. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Ćwiczenia: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
symulacja, ćwiczenia przedmiotowe, programowanie z użyciem komputera, klasyczna metoda problemowa, wykład problemowy, wykład informacyjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: egzamin pisemny. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | podstawowe pojęcia z analizy matematycznej, w tym z rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych oraz z rachunku całkowego funkcji jednej zmiennej, potrzebne do rozwiązywania praktycznych problemów inżynierskich |
INF1_W01 |
||||||||
EU2 | techniki i metody, takie jak różniczkowanie, całkowanie, szacowanie z zakresu analizy matematycznej |
INF1_W01 |
||||||||
EU3 | posługiwać się podstawowymi narzędziami analizy matematycznej, w tym pochodną funkcji jednej zmiennej i pochodnymi cząstkowymi funkcji wielu zmiennych, całką funkcji jednej zmiennej, szeregiem Fouriera |
INF1_U01 |
||||||||
EU4 | wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
INF1_U01 |
||||||||
EU5 | wykorzystać narzędzia informatyczne do rozwiązywania problemów z zakresu analizy matematycznej |
INF1_U13 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | egzamin pisemny | W | ||||||||
EU2 | egzamin pisemny | W | ||||||||
EU3 | kolokwia | Ć | ||||||||
EU4 | kolokwia | Ć | ||||||||
EU5 | sprawozdania z wykonanych zadań, wejściówki | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 30 | |||||||||
2 - Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 20 | |||||||||
3 - Udział w pracowni specjalistycznej | 15 | |||||||||
4 - Realizacja zadań domowych | 18 | |||||||||
5 - Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych | 10 | |||||||||
6 - Przygotowanie do egzaminu | 20 | |||||||||
7 - Przygotowanie do pracowni specjalistycznej | 6 | |||||||||
8 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
9 - Obecność na egzaminie | 2 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 71 (9)+(1)+(3)+(8)+(2) |
2.8 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 69 (4)+(3)+(5)+(2)+(7) |
2.8 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. W. Żakowski, G. Decewicz, Analiza matematyczna. Cz.1, PWN, Warszawa, 2017 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. W. Stankiewicz, Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych. Cz. I, PWN, Warszawa, 1995 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Matematyki | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr hab. Ewa Girejko | 2023.04.04 |