Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Eksploracja danych internetowych | Kod przedmiotu | INF1EDI | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
26 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Programowanie obiektowe (INF1POB), Sztuczna inteligencja (INF1SIN), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Zaznajomienie z celem analizy danych internetowych. Poznanie powszechnych systemów decyzyjnych i informacyjnych stosujących dane internetowe. Wykorzystanie dostępnych bibliotek w językach Python/Java/C# do stworzenia systemów decyzyjnych i informacyjnych. Odniesienia do standardu SFIA: |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
symulacja, metoda projektów, pokaz, programowanie z użyciem komputera, burza mózgów, wykład problemowy, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | zna rodzaje i możliwości wykorzystania internetowych systemów inteligentnych |
INF1_W09 INF1_W10 INF1_W14 |
||||||||
EU2 | potrafi dobrać odpowiedni algorytm Sztucznej Inteligencji do rozpatrywanego problemu i wykorzystać go w swojej aplikacji |
INF1_U02 INF1_U04 INF1_U07 INF1_U10 INF1_U11 |
||||||||
EU3 | dokonać oceny działania stworzonego systemu z wykorzystaniem stosowanych do tego celu wskaźników |
INF1_U07 INF1_U10 |
||||||||
EU4 | wykorzystać istniejące biblioteki oprogramowania do stworzenia własnego systemu |
INF1_U04 INF1_U10 INF1_U11 INF1_U13 |
||||||||
EU5 | optymalizacji realizowanych aplikacji pod względem wykorzystywanych zasobów |
H1_K03 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | test pisemny | W | ||||||||
EU2 | projekt, sprawozdania z zajęć | Ps | ||||||||
EU3 | wykonanie sprawozdań; realizacja projektów | Ps | ||||||||
EU4 | wykonanie sprawozdań; realizacja projektów | Ps | ||||||||
EU5 | projekt, sprawozdania z zajęć | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach - 15x1h | 15 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej - 15x2h | 30 | |||||||||
3 - Przygotowanie do pracowni specjalistycznej | 15 | |||||||||
4 - Realizacja zadań projektowych | 35 | |||||||||
5 - Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 10 | |||||||||
6 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
7 - opracowaniem wyników i sprawozdania | 15 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 50 (1)+(2)+(6) |
2.0 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 95 (2)+(3)+(4)+(7) |
3.8 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. Kyle Gallatin, Chris Albon: Uczenie maszynowe w Pythonie. Receptury. Od przygotowania danych do deep learningu, Helion |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. Aurélien Géron: Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn, Keras i TensorFlow, Helion |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Systemów Informacyjnych i Sieci Komputerowych | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Urszula Kużelewska | 2025.05.12 |