Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Rozwiązania szkieletowe w tworzeniu aplikacji WWW | Kod przedmiotu | IE1RST | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5/6 | |
26 | 30 | Punkty ECTS | 4 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Bazy danych (IE1BDA), Programowanie obiektowe (IE1POB), Wprowadzenie do aplikacji WWW (IE1WAW), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Student po zrealizowaniu wykładu i pracowni specjalistycznej potrafi zaprojektować i zaimplementować aplikację opartą na frameworku Django oraz aplikację opartą na frameworku Ruby on Rails. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład - zaliczenie pisemne. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | ma szczegółową wiedzę w zakresie metodyk, technik i narzędzi programowania stosowanych w rozwiązaniach szkieletowych, zna i rozumie zasady tworzenia oprogramowania z wykorzystaniem rozwiązań szkieletowych oraz wzorców projektowych, w szczególności wzorca MVC, zna techniki tworzenia aplikacji internetowych w oparciu o rozwiązania szkieletowe |
K_W05 K_W07 K_W08 |
||||||||
EU2 | potrafi zaprojektować, zaimplementować i wdrożyć internetowy system informatyczny w oparciu o rozwiązanie szkieletowe dobierając do tego odpowiednie narzędzia |
K_U05 K_U08 |
||||||||
EU3 | prezentuje, na podstawie materiałów przygotowanych samodzielnie i pozyskanych ze źródeł, przy użyciu najnowszych technik informacyjno-komunikacyjnych efekty swojej pracy |
K_U13 |
||||||||
EU4 | potrafi pracować w grupie przyjmując w niej różne role |
K_U11 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU2 | projekt i implementacja aplikacji, obserwacja pracy na zajęciach | Ps | ||||||||
EU3 | ocena prezentacji aplikacji | Ps | ||||||||
EU4 | projekt i implementacja aplikacji, obserwacja pracy na zajęciach | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 26 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
3 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
4 - Realizacja zadań projektowych (w tym przygotowanie prezentacji) | 33 | |||||||||
5 - Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 7 | |||||||||
RAZEM: | 100 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 60 (3)+(2)+(1) |
2.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 63 (4)+(2) |
2.5 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. Django Software Fundation, Django documentation, online: https://docs.djangoproject.com |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. A. Melé, Django: praktyczne tworzenie aplikacji sieciowych, Helion, 2016. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Tomasz Łukaszuk | 2021.04.28 |