Wydział Informatyki
Kierunek studiów Informatyka i ekonometria Poziom i forma studiów pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne
Specjalność / Ścieżka dyplomowania --- Profil kształcenia praktyczny
Nazwa przedmiotu Wprowadzenie do aplikacji WWW Kod przedmiotu IE1WAW
Rodzaj przedmiotu obowiązkowy
Forma zajęć i liczba godzin W Ć L P Ps T S Semestr 4
15 15 Punkty ECTS 2
Przedmioty wprowadzające Programowanie obiektowe (IE1POB),  
Cele przedmiotu

Celem przedmiotu jest nabycie umiejętności tworzenia frontendu aplikacji webowych w oparciu o technologie HTML5, CSS3 oraz JavaScript.

Treści programowe

Wykład:
1. HTML5.
2. CSS3.
3. Podstawy języka JavaScript.
4. Tablice i funkcje w JS.
5. Programowanie obiektowe w JS.
6. Podstawy DOM.
7. Zdarzenia i formularze.

Pracownia specjalistyczna:
1. Podstawy budowania dokumentów w HTML.
2. Posługiwanie się arkuszami stylów.
3. Podstawowe instrukcje, wyrażenie i typy danych w JS.
4. Operacje na tablicach i pisanie funkcji w JS.
5. Tworzenie klas i obiektów w JS.
6. Manipulowanie dokumentem z użyciem DOM.
7. Obsługa zdarzeń i posługiwanie się formularzami.

Metody dydaktyczne

wykład problemowy,   programowanie z użyciem komputera,  

Forma zaliczenia

Wykład - zaliczenie pisemne.
Pracownia specjalistyczna - ocena zadań realizowanych na zajęciach oraz poza zajęciami (prac domowych).

Symbol efektu uczenia się Zakładane efekty uczenia się Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się
EU1 podstawowe technologie stosowane w tworzeniu aplikacji internetowych, w tym HTML, CSS i JavaScript, oraz ich rolę w strukturze, stylizacji i interaktywności stron WWW K_W08
EU2 Student potrafi tworzyć semantyczne struktury stron internetowych w HTML, stosując odpowiednie znaczniki do organizacji treści i zapewnienia dostępności K_U08
K_U10
EU3 stylizować strony internetowe za pomocą CSS, wykorzystując selektory, właściwości stylów, układy oparte na Flexbox i Grid, a także dbać o responsywność stron przy użyciu Media Queries K_U08
K_U10
EU4 potrafi wzbogacać strony internetowe o podstawowe interakcje przy użyciu JavaScript, implementując obsługę zdarzeń, manipulację DOM oraz proste skrypty walidujące dane użytkownika K_U05
K_U08
Symbol efektu uczenia się Sposób weryfikacji efektu uczenia się Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja
EU1 zaliczenie pisemne W
EU2 ocena zadań realizowanych w ramach pracowni specjalistycznej i prac domowych Ps
EU3 ocena zadań realizowanych w ramach pracowni specjalistycznej i prac domowych Ps
EU4 ocena zadań realizowanych w ramach pracowni specjalistycznej i prac domowych Ps
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) Liczba godz.
Wyliczenie
1 - Udział w wykładach 15
2 - Udział w pracowni specjalistycznej 15
3 - Udział w konsultacjach 5
4 - Realizacja prac domowych 15
RAZEM: 50
Wskaźniki ilościowe GODZINY ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 35
(1)+(2)+(3)
1.4
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym 30
(2)+(4)
1.2
Literatura podstawowa

1. N. Bevacqua, Nowoczesny JavaScript: poznaj ES6 i praktyczne zastosowania nowych rozwiązań [tł. z ang.], Helion, 2018.
2. K. Chinnathambi, JavaScript: przewodnik dla absolutnie początkujących [tł. z ang.], Helion, 2017.
3. L. Lemay, R. Colburn, J. Kyrnin, HTML, CSS i JavaScript dla każdego [tł. z ang.], Helion, 2017.
4. N. C. Zakas, ECMAScript 6: przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript [tł. z ang.], Helion, 2017.

Literatura uzupełniająca

1. M. MacDonald, HTML5 : nieoficjalny podręcznik [tł. z ang.], Helion, 2014.

Jednostka realizująca Katedra Oprogramowania Data opracowania programu
Program opracował(a) dr inż. Marek Tabędzki 2021.04.28