Wydział Informatyki
Kierunek studiów Informatyka i ekonometria Poziom i forma studiów pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne
Specjalność / Ścieżka dyplomowania --- Profil kształcenia praktyczny
Nazwa przedmiotu Programowanie aplikacji w języku JavaScript Kod przedmiotu IE1PJS
Rodzaj przedmiotu obieralny
Forma zajęć i liczba godzin W Ć L P Ps T S Semestr 5/6
26 30 Punkty ECTS 4
Przedmioty wprowadzające Wprowadzenie do aplikacji WWW (IE1WAW),  
Cele przedmiotu

Celem przedmiotu jest nabycie umiejętności tworzenia współczesnych aplikacji w języku JavaScript.

Treści programowe

Wykład:
1. Zaawansowane techniki programowania w języku JavaScript.
2. Tworzenie grafiki i animacji w elemencie <canvas>. Biblioteka do tworzenia gier - Phaser.
3. Web APIs po stronie klienta.
4. Vue.js i inne wybrane frameworki do tworzenia aplikacji typu SPA.
5. Tworzenie beckendu w node.js.

Pracownia specjalistyczna:
1. Powtórzenie zasad pracy z HTML+CSS+JS
2. Zaawansowane techniki programowania w języku JavaScript.
3. Praca z elementem canvas.
4. Tworzenie gier w języku JavaScript.
5. Ajax, storage, notyfikacje, system plików, schowek, Web workers.
6. Praca z wykorzystaniem frameworków frontendowych.
7. Praca z wykorzystaniem frameworków backendowych.

Metody dydaktyczne

wykład problemowy,   programowanie z użyciem komputera,  

Forma zaliczenia

Wykład: zaliczenie pisemne.
Pracownia specjalistyczna: ocena wybranych zadań programistycznych realizowanych na zajęciach oraz zadań projektowych realizowanych częściowo poza zajęciami.

Symbol efektu uczenia się Zakładane efekty uczenia się Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się
EU1 zna zaawansowane zagadnienia, interfejsy, techniki i wzorce programowania w języku JavaScript oraz wybranych frameworkach javascriptowych K_W05
K_W08
EU2 potrafi wykorzystać w praktyce zaawansowane zagadnienia, interfejsy, techniki i wzorce programowania w języku JavaScript K_U04
EU3 potrafi stworzyć aplikację wyświetlającą grafikę i animacje na elemencie canvas, z wykorzystaniem wybranych frameworków javascriptowych K_U04
K_U05
EU4 potrafi zaprojektować i zaimplementować backendową stronę aplikacji webowej w architekturze REST, korzystając z wybranych frameworków javascriptowych K_U04
K_U05
K_U08
EU5 potrafi zaprojektować i zaimplementować frontendową stronę aplikacji webowej typu SPA (Single Page Application), korzystając z wybranych frameworków javascriptowych K_U04
K_U05
K_U08
K_U10
Symbol efektu uczenia się Sposób weryfikacji efektu uczenia się Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja
EU1 zaliczenie pisemne W
EU2 ocena zadań realizowanych na zajęciach Ps
EU3 ocena zadań realizowanych na zajęciach, ocena projektu Ps
EU4 ocena realizacji projektu Ps
EU5 ocena realizacji projektu Ps
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) Liczba godz.
Wyliczenie
1 - Udział w wykładach 26
2 - Udział w pracowni specjalistycznej 30
3 - Przygotowanie do zajęć z pracowni specjalistycznej 15
4 - Realizacja zadań projektowych 25
5 - Udział w konsultacjach 4
RAZEM: 100
Wskaźniki ilościowe GODZINY ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 60
(2)+(5)+(1)
2.4
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym 70
(2)+(3)+(4)
2.8
Literatura podstawowa

1. N. Bevacqua, Nowoczesny JavaScript: poznaj ES6 i praktyczne zastosowania nowych rozwiązań [tł. z ang.], Helion, 2018.
2. Kirupa Chinnathambi, JavaScript: przewodnik dla absolutnie początkujących [tł. z ang.], Helion, 2017.
3. L. Lemay, R. Colburn, J. Kyrnin, HTML, CSS i JavaScript dla każdego [tł. z ang.], Helion, 2017.
4. N. C. Zakas, ECMAScript 6: przewodnik po nowym standardzie języka JavaScript [tł. z ang.], Helion, 2017.

Literatura uzupełniająca

1. O. Filipova, Vue.js 2: tworzenie reaktywnych aplikacji www [tł. z ang.], Helion, 2018.
2. G. Kunz, Angular 2: tworzenie interaktywnych aplikacji internetowych [tł. z ang.], Helion, 2017.
3. S. Stefanov, React w działaniu: tworzenie aplikacji internetowych [tł. z ang.], Helion, 2017.
4. M. MacDonald, HTML5 : nieoficjalny podręcznik [tł. z ang.], Helion, 2014

Jednostka realizująca Katedra Oprogramowania Data opracowania programu
Program opracował(a) dr inż. Marek Tabędzki 2021.04.28