Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Język rosyjski 3 | Kod przedmiotu | IE1JR3 | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 4 | |
30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | Język rosyjski 2 (IE2JR2), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Doskonalenie stosowania zasad gramatyki języka rosyjskiego w wypowiedziach ustnych. Poszerzenie zasobu słownictwa języka rosyjskiego umożliwiającego udział w dyskusji związanej ze studiowanym kierunkiem. Umiejętność interpretacji informacji w języku rosyjskim pozyskiwanych z literatury i internetu dotyczących studiowanego kierunku. |
|||||||||
Treści programowe |
Zakres tematyczny: środowisko naturalne, zmiany w nim zachodzące, zagrożenia; zjawiska atmosferyczne; korzystanie ze środków łączności; firmy i ich działalność; praca z tekstem specjalistycznym. Zagadnienia gramatyczne: strona bierna czasowników, użycie form rzeczowników III deklinacji, rzeczowniki rodzaju nijakiego typu [wremia], rzeczowniki skrócone, formy deklinacyjne liczebników. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
gry decyzyjne, metaplan, burza mózgów, ćwiczenia przedmiotowe, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Ocena na podstawie sprawdzianów pisemnych, prac domowych ustnych i pisemnych, dyskusji na zajęciach. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | posiada wiedzę oraz umiejętność stosowania zasad gramatycznych języka rosyjskiego w wypowiedziach ustnych |
K_U12 K_U13 |
||||||||
EU2 | ma zasób słownictwa umożliwiający uczestniczenie w dyskusji-prezentacji na tematy związane ze studiowanym kierunkiem |
K_U12 K_U13 |
||||||||
EU3 | czyta ze zrozumieniem, w języku rosyjskim, teksty związane ze studiowanym kierunkiem |
K_U13 |
||||||||
EU4 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz internetu w języku rosyjskim oraz dokonywać ich interpretacji |
K_U12 K_U13 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | sprawdzian pisemny, pisemne i ustne prace domowe, dyskusja na zajęciach | Ć | ||||||||
EU2 | sprawdzenie prac domowych pisemnych i ustnych, dyskusja na zajęciach | Ć | ||||||||
EU3 | Sprawdzenie prac domowych ustnych, dyskusja na zajęciach. | Ć | ||||||||
EU4 | Sprawdzenie prac domowych pisemnych i ustnych, dyskusja na zajęciach. | Ć | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w zajęciach | 30 | |||||||||
2 - Udział w konsultacjach związanych z ćwiczeniami | 5 | |||||||||
3 - Wykonanie prac domowych | 15 | |||||||||
RAZEM: | 50 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (1)+(2) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (1)+(2)+(3) |
2.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. Cieplicka M., Torzewska W.: Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1. Wagros, Poznań, 2007. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. Kowalska N., Samek D.: Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. REA, Warszawa, 2004. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Studium Języków Obcych | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | mgr Dorota Szuper-Jakubiuk | 2021.04.28 |