Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Język rosyjski 2 | Kod przedmiotu | IE2JR2 | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 3 | |
30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | Język rosyjski 1 (IE1JR1), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Doskonalenie znajomości gramatyki języka rosyjskiego. Poznanie zasobu słownictwa języka rosyjskiego umożliwiającego rozumienie dyskusji związanej ze studiowanym kierunkiem. Umiejętność komunikacji w określonych typowych sytuacjach. Umiejętność interpretacji podstawowych informacji z literatury obcojęzycznej dotyczącej studiowanego kierunku. |
|||||||||
Treści programowe |
Zakres tematyczny: właściwości i cechy osób i rzeczy, wyrażanie opinii, styl życia - mieszkanie, poszukiwanie pracy, CV, problem bezrobocia; praca z tekstem specjalistycznym. Zagadnienia gramatyczne: formy liczby mnogiej rzeczowników, deklinacja i stopniowanie przymiotników, przysłówki, spójniki zdań podrzędnie złożonych. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
gry decyzyjne, metaplan, burza mózgów, ćwiczenia przedmiotowe, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Ocena na podstawie sprawdzianów pisemnych, prac domowych ustnych i pisemnych, dyskusji na zajęciach. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | posiada wiedzę oraz umiejętność stosowania zasad gramatycznych |
K_U12 K_U13 |
||||||||
EU2 | ma zasób słownictwa umożliwiający uczestniczenie w dyskusji na proste tematy związane ze studiowanym kierunkiem |
K_U12 |
||||||||
EU3 | posługuje się językiem rosyjskim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się w określonych sytuacjach |
K_U12 |
||||||||
EU4 | potrafi pozyskiwać i interpretować podstawowe informacje z literatury technicznej w języku rosyjskim |
K_U12 K_U13 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | sprawdzian pisemny, pisemne prace domowe | Ć | ||||||||
EU2 | sprawdzenie prac domowych pisemnych i ustnych, dyskusja na zajęciach | Ć | ||||||||
EU3 | sprawdzenie prac domowych ustnych, dyskusja na zajęciach | Ć | ||||||||
EU4 | sprawdzenie prac domowych pisemnych i ustnych, dyskusja na zajęciach | Ć | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w zajęciach | 30 | |||||||||
2 - Udział w konsultacjach związanych z ćwiczeniami | 5 | |||||||||
3 - Wykonanie prac domowych | 15 | |||||||||
RAZEM: | 50 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (1)+(2) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (3)+(1)+(2) |
2.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. M. Cieplicka, W. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1. Wagros, Poznań, 2007. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. REA, Warszawa, 2004. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Studium Języków Obcych | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | mgr Dorota Szuper-Jakubiuk | 2021.04.28 |