Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Data Science | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Programowanie obiektowe | Kod przedmiotu | DS1S2POB | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 2 | |
30 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Podstawy programowania (DS1S1PPR), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Przekazanie wiedzy o koncepcjach i technikach programowania obiektowego ze szczególnym uwzględnieniem ich zastosowania w rozwoju aplikacji data science. Odniesienia do standardu SFIA: |
|||||||||
Treści programowe |
Paradygmat programowania obiektowego w kontekście data science. Klasy i obiekty. Interfejs i implementacja klasy, hermetyzacja. Metody specjalne. Pola i metody instancyjne i statyczne. Kompozycja. Dziedziczenie. Klasy i metody abstrakcyjne. Obsługa wyjątków. Wzorce projektowe. Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, wykład informacyjny, wykład z prezentacją multimedialną, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne z pytaniami otwartymi |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | zaawansowane koncepcje programowania obiektowego w kontekście systemów data science |
DS1_W02 DS1_W20 |
||||||||
EU2 | zasady projektowania skalowalnych systemów obiektowych do analizy danych |
DS1_W03 DS1_W08 DS1_W20 |
||||||||
EU3 | wzorce projektowe i dobre praktyki w tworzeniu systemów analitycznych |
DS1_W16 DS1_W20 |
||||||||
EU4 | projektować i implementować obiektowe systemy do analizy danych |
DS1_U02 DS1_U06 DS1_U12 (H1_U02) |
||||||||
EU5 | stosować wzorce projektowe w kontekście przetwarzania danych |
DS1_U02 DS1_U05 DS1_U21 |
||||||||
EU6 | tworzyć testowalny i utrzymywalny kod dla systemów data science |
DS1_U21 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU2 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU3 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU4 | kolokwium, rozwiązywanie zadań problemowych, ocena projektu | Ps | ||||||||
EU5 | kolokwium, rozwiązywanie zadań problemowych, ocena projektu | Ps | ||||||||
EU6 | kolokwium, rozwiązywanie zadań problemowych, ocena projektu | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - udziałem w wykładach | 30 | |||||||||
2 - udziałem w innych formach zajęć | 30 | |||||||||
3 - indywidualnym wsparciem merytorycznym procesu uczenia się, udziałem w zaliczeniach organizowanych poza planem zajęć | 4 | |||||||||
4 - przygotowaniem do zaliczenia wykładu/egzaminu | 10 | |||||||||
5 - przygotowaniem do bieżących zajęć o charakterze praktycznym | 32 | |||||||||
6 - wykonaniem projektu | 19 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 64 (1)+(2)+(3) |
2.6 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 81 (2)+(5)+(6) |
3.2 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. M. Summerfield, Python 3 : Kompletne wprowadzenie do programowania. Wyd.2. ed., Gliwice, Helion, 2010 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. D. Hillard, Python: Dobre Praktyki Profesjonalistów, Gliwice, Helion, 2020 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Dorota Duda,dr inż. Tomasz Łukaszuk,dr inż. Anna Łupińska-Dubicka | 2025.03.03 |