Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Matematyka nowoczesnych technologii | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Programowanie robotów | Kod przedmiotu | MAT1PRO | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 6 | |
15 | 45 | Punkty ECTS | 4 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z podstawami robotyki. Wykształcenie szerokoperspektywicznego spojrzenia na problemy dotyczące pracy robotów w warunkach rzeczywistych. Implementacja algorytmów nawigacyjnych na realnych konstrukcjach mobilnych na bazie robotów edukacyjnych Mindstorms NXT. Zaprojektowanie zachowania układów mobilnych. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Laboratorium: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
ćwiczenia laboratoryjne, programowanie z użyciem maszyny dydaktycznej, programowanie z użyciem komputera, gry symulacyjne, wykład problemowy, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład - kolokwium pisemne. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | zna zasady projektowania nieskomplikowanych robotów I, II i III generacji |
K_W06 K_W09 |
||||||||
EU2 | implementuje algorytmy nawigacji układów mobilnych |
K_U11 K_U18 K_U19 |
||||||||
EU3 | projektuje i realizuje badanie otoczenia przez robota |
K_U10 K_U16 K_U20 |
||||||||
EU4 | projektuje i implementuje sterowanie robota mobilnego w podanych warunkach pracy |
K_U19 K_K04 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | kolokwium pisemne | W | ||||||||
EU2 | ocena sprawozdań, praca podczas laboratorium | L | ||||||||
EU3 | ocena sprawozdań, praca podczas laboratorium | L | ||||||||
EU4 | ocena sprawozdań, praca podczas laboratorium | L | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 15 | |||||||||
2 - Udział w laboratorium | 45 | |||||||||
3 - Przygotowanie do laboratorium | 5 | |||||||||
4 - Opracowanie sprawozdań z laboratorium oraz wykonanie zadań domowych | 10 | |||||||||
5 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
6 - Realizacja zadań projektowych (w tym przygotowanie prezentacji) | 15 | |||||||||
7 - Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 5 | |||||||||
RAZEM: | 100 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 65 (5)+(2)+(1) |
2.6 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 75 (6)+(3)+(4)+(2) |
3.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. J. J. Graig, Wprowadzenie do Robotyki, WNT, Warszawa 1995. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. K. Kozłowski, P. Dutkiewicz, W. Wróblewski, Modelowanie i sterowanie robotów , PWN, Warszawa 2003. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Mediów Cyfrowych i Grafiki Komputerowej | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Teodora Dimitrova-Grekow | 2021.04.20 |