Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do retoryki, komunikacji i wystąpień publicznych | Kod przedmiotu | MAT1RET | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 4 | |
30 | Punkty ECTS | 3 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Przekazanie studentom wiedzy i informacji w zakresie retoryki, komunikacji interpersonalnej, autoprezentacji i wystąpień publicznych. Przygotowanie studentów do wystąpień publicznych. Zapoznanie studentów z zasadami poprawnego budowania wypowiedzi ustnych i pisemnych. Zwiększenie umiejętności studentów w zakresie efektywnego i poprawnego korzystania z języka polskiego w mowie i piśmie. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych studentów w zakresie komunikacji i porozumiewania się. Zapoznanie studentów z zasadami poprawnego korzystania z głosu. |
|||||||||
Treści programowe |
1. Podstawy retoryki stosowanej. Zasady tworzenia wypowiedzi. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, wykład informacyjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład - test pisemny. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | zna zasady konstruowania dobrych wypowiedzi publicznych |
K_W13 |
||||||||
EU2 | zna zasady tworzenia dobrych prezentacji |
K_W13 |
||||||||
EU3 | zna zasady tworzenia dobrych tekstów pisanych, m.in. niezbędnych lub przydatnych w pracy informatyka |
K_W13 |
||||||||
EU4 | zna zasady poprawnej komunikacji podczas pracy w zespole, m.in. w zespole informatycznym |
K_W12 K_W13 K_W17 |
||||||||
EU5 | zna podstawy negocjacji, wie, jak odnaleźć się i znaleźć rozwiązanie w sytuacjach kłopotliwych i stresujących |
K_W13 K_W17 |
||||||||
EU6 | zna zasady poprawnego korzystania z głosu |
K_W13 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | test pisemny | W | ||||||||
EU2 | test pisemny | W | ||||||||
EU3 | test pisemny | W | ||||||||
EU4 | test pisemny | W | ||||||||
EU5 | test pisemny | W | ||||||||
EU6 | test pisemny | W | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach - 15 x 2h | 30 | |||||||||
2 - Przygotowanie do zajęć - zapoznanie się z zaproponowaną literaturą | 10 | |||||||||
3 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
5 - Przygotowanie się do testu zaliczeniowego | 30 | |||||||||
RAZEM: | 75 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (3)+(1) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 0 |
0.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. M. Korolko, Sztuka retoryki. Przewodnik encyklopedyczny, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, 1998. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. A. Schopenhauer, Erystyka czyli sztuka prowadzenia sporów, Oficyna Wydawnicza Alma-Press, 2010. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Mediów Cyfrowych i Grafiki Komputerowej | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Łukasz Gadomer | 2021.04.20 |