Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Programowanie obiektowe | Kod przedmiotu | MAT1POB | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 2 | |
30 | 30 | Punkty ECTS | 4 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z podstawowymi technikami programowania obiektowego i realizacją tych technik w języku programowania Python. Nauczenie praktycznego stosowanie technik programowania obiektowego w prostych programach w języku programowania Python. Nauczenie projektowania i implementowania większych programów z wykorzystaniem programowania obiektowego. Wykształcenie praktyki korzystania z dokumentacji technicznej wybranych języków programowania (przede wszystkim w zakresie API tych języków). |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, wykład informacyjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład - zaliczenie pisemne (wymagane zaliczenie Pracowni specjalistycznej). |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | opisuje techniki programowania obiektowego wraz z przykładami w wybranych językach programowania obiektowego (np. Python) oraz odpowiada na pytania z tego zakresu |
K_W09 K_W14 |
||||||||
EU2 | praktycznie stosuje techniki programowania obiektowego w tworzonych programach i ich fragmentach |
K_U11 |
||||||||
EU3 | implementuje proste programy obiektowe na podstawie diagramu klas i opisu |
K_U10 K_U11 K_U13 |
||||||||
EU4 | projektuje architekturę (diagram klas) prostych programów obiektowych na podstawie ich opisów |
K_U10 K_U13 K_U17 |
||||||||
EU5 | wykształca nawyk regularnego przyswajania wiedzy z zakresu wykładu |
K_U19 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zaliczenie wykładu | W | ||||||||
EU2 | ocena realizowanych programów | Ps | ||||||||
EU3 | ocena realizowanych programów, ocena prostego projektu | Ps | ||||||||
EU4 | ocena zaprojektowanej struktury prostego programu (projektu) | Ps | ||||||||
EU5 | sprawdziany wejściowe | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 30 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
3 - Przygotowanie do pracowni specjalistycznej | 7 | |||||||||
4 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
5 - Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 8 | |||||||||
6 - Realizacja zadań projektowych (w tym przygotowanie prezentacji) | 15 | |||||||||
7 - Pisanie (kończenie) poza zajęciami programów z pracowni specjalistycznej | 6 | |||||||||
RAZEM: | 100 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 64 (1)+(2)+(4) |
2.6 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 58 (2)+(6)+(7)+(3) |
2.3 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. M. Summerfield, Python 3 : Kompletne wprowadzenie do programowania. Wyd.2. ed. Gliwice: Helion, 2010. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. D. Hillard, Python : Dobre Praktyki Profesjonalistów. Gliwice: Helion, 2020. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Tomasz Łukaszuk | 2021.04.20 |