Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Matematyka w grafice komputerowej | Kod przedmiotu | MAT1MGK | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5/6 | |
15 | 45 | Punkty ECTS | 4 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z praktycznym wykorzystaniem pojęć, faktów i metod algebry, geometrii, analizy matematycznej i metod numerycznych w tworzeniu i obróbce obrazu komputerowego. Zapoznanie z matematycznymi podstawami wybranych algorytmów, technik i narzędzi modelowania krzywych, powierzchni i brył. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
metoda projektów, programowanie z użyciem komputera, klasyczna metoda problemowa, wykład problemowy, wykład informacyjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | zna i rozumie rolę konkretnych pojęć, twierdzeń i technik matematycznych w modelowaniu obiektów graficznych |
K_W01 K_W02 |
||||||||
EU2 | ma niezbędną wiedzę z podstaw grafiki komputerowej |
K_W01 K_W02 |
||||||||
EU3 | na poziomie podstawowym posługuje się narzedziami informatycznymi służącymi modelowaniu obiektów graficznych |
K_U09 K_U12 |
||||||||
EU4 | opanował podstawowe umiejętności modelowania obiektów graficznych |
K_U09 K_U12 K_U15 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU2 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU3 | sprawozdanie | Ps | ||||||||
EU4 | sprawozdanie | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach - 15x1h | 15 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej - 15x3h | 45 | |||||||||
3 - Przygotowanie do pracowni specjalistycznej oraz realizacja prac domowych | 25 | |||||||||
4 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
5 - Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 10 | |||||||||
RAZEM: | 100 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 65 (1)+(4)+(2) |
2.6 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 70 (3)+(2) |
2.8 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. P. Kiciak, Podstawy modelowania krzywych i powierzchni, zastosowania w grafice komputerowej, WNT, Warszawa 2005. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. J. Matulewski, T. Dziubak, M. Sylwestrzak, R. Płoszajczak, Grafika, fizyka, metody numeryczne: symulacje fizyczne z wizualizacja 3D, PWN, Warszawa 2010. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Informatyki Teoretycznej | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr hab. Czesław Bagiński | 2021.04.20 |