| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Język rosyjski 3 B2 | Kod przedmiotu | MAT1JR3 | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 4 | |
| 30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
| Przedmioty wprowadzające | Język rosyjski 2 B2 (MAT1JR2), | |||||||||
| Cele przedmiotu |
Doskonalenie stosowania zasad gramatyki języka rosyjskiego w wypowiedziach ustnych. Poszerzenie zasobu słownictwa języka rosyjskiego umożliwiającego udział w dyskusji związanej ze studiowanym kierunkiem. Umiejętność interpretacji informacji w języku rosyjskim pozyskiwanych z literatury i internetu, dotyczących studiowanego kierunku. |
|||||||||
| Treści programowe |
Zakres tematyczny: środowisko naturalne, zmiany w nim zachodzące, zagrożenia; korzystanie ze środków łączności; firmy i ich działalność; praca z tekstem specjalistycznym - słownictwo informatyczne. Zagadnienia gramatyczne: strona bierna czasowników, użycie form rzeczowników III deklinacji, rzeczowniki rodzaju nijakiego typu [wremia], rzeczowniki skrócone, formy deklinacyjne liczebników. |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
ćwiczenia przedmiotowe, metoda sytuacyjna, burza mózgów, dyskusja okrągłego stołu, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Ocena na podstawie sprawdzianów pisemnych, prac domowych ustnych i pisemnych, dyskusji na zajęciach. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | posiada wiedzę oraz umiejętność stosowania zasad gramatycznych języka rosyjskiego w wypowiedziach ustnych |
K_U22 |
||||||||
| EU2 | ma zasób słownictwa umożliwiający uczestniczenie w dyskusji na tematy związane ze studiowanym kierunkiem |
K_U22 |
||||||||
| EU3 | czyta ze zrozumieniem, w języku rosyjskim, teksty związane ze studiowanym kierunkiem |
K_U22 |
||||||||
| EU4 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz internetu w języku rosyjskim oraz dokonywać ich interpretacji |
K_U23 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | dyskusja, sprawdzian pisemny, prace domowe ustne/pisemne | Ć | ||||||||
| EU2 | dyskusja, sprawdzian pisemny, prace domowe ustne/pisemne | Ć | ||||||||
| EU3 | dyskusja, sprawdzian pisemny, prace domowe ustne/pisemne | Ć | ||||||||
| EU4 | dyskusja, sprawdzian pisemny, prace domowe ustne/pisemne | Ć | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w zajęciach - 15x2h | 30 | |||||||||
| 2 - Udział w konsultacjach związanych z ćwiczeniami | 5 | |||||||||
| 3 - Wykonanie prac domowych | 15 | |||||||||
| RAZEM: | 50 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (1)+(2) |
1.4 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (1)+(2)+(3) |
2.0 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. M. Cieplicka, W. Torzewska, Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1. Wagros, Poznań 2007. |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. N. Kowalska, D. Samek, Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego. REA, Warszawa 2004. |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Studium Języków Obcych | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | mgr Dorota Szuper-Jakubiuk | 2021.04.20 | ||||||||