Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki 3 B2 | Kod przedmiotu | MAT1JN3 | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 4 | |
30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | Język niemiecki 2 B2 (MAT1JN2), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Doskonalenie stosowania zasad gramatyki języka niemieckiego w wypowiedziach ustnych. Poszerzenie zasobu słownictwa języka niemieckiego umożliwiającego udział w dyskusji związanej ze studiowanym kierunkiem. Umiejętność interpretacji informacji w języku niemieckim pozyskiwanych z literatury i internetu dotyczących studiowanego kierunku. |
|||||||||
Treści programowe |
Zakres tematyczny: nowoczesne technologie, świat mediów, interpretacja grafiki; praca z tekstem specjalistycznym - najnowocześniejsze technologie informatyczne. Zagadnienia gramatyczno-syntaktyczne: zdania poboczne okolicznikowe celu, przyczyny, warunku, konstrukcje bezokolicznikowe (um... zu, ohne... zu, anstatt... zu), stopniowanie przymiotnika i przysłówka, liczebniki - główne i ułamkowe, imiesłów I. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
gry decyzyjne, metaplan, burza mózgów, ćwiczenia przedmiotowe, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Ocena na podstawie sprawdzianów pisemnych, prac domowych ustnych i pisemnych, dyskusji na zajęciach. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | posiada wiedzę oraz umiejętność stosowania zasad gramatycznych |
K_U22 |
||||||||
EU2 | ma zasób słownictwa umożliwiający uczestniczenie w dyskusji-prezentacji na tematy związane ze studiowanym kierunkiem |
K_U22 K_U23 |
||||||||
EU3 | czyta ze zrozumieniem, w języku niemieckim teksty związane ze studiowanym kierunkiem |
K_U23 |
||||||||
EU4 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz internetu w języku niemieckim oraz dokonywać ich interpretacji |
K_U23 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | sprawdzian pisemny, pisemne prace domowe | Ć | ||||||||
EU2 | sprawdzenie prac domowych pisemnych i ustnych, dyskusja na zajęciach | Ć | ||||||||
EU3 | sprawdzenie prac domowych ustnych, dyskusja na zajęciach | Ć | ||||||||
EU4 | sprawdzenie prac domowych pisemnych i ustnych, dyskusja na zajęciach | Ć | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w zajęciach | 30 | |||||||||
2 - Udział w konsultacjach związanych z ćwiczeniami | 5 | |||||||||
3 - Wykonanie prac domowych | 15 | |||||||||
RAZEM: | 50 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (1)+(2) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (1)+(2)+(3) |
2.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. Ch. Kuhn, R.M. Niemann, B. Winzer-Kiontke, Studio d - Die Mittelstufe B2, Cornelsen Verlag, 2010. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. W. Omelianiuk, H. Ostapczuk, Sach- und Fachtexte auf Deutsch, Teil 2, Politechnika Białostocka, Białystok 2010. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Studium Języków Obcych | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | mgr Janusz Suchocki | 2021.04.20 |