Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki 1 A1 | Kod przedmiotu | MAT1JN1_A1 | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 3 | |
30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Poznanie podstawowych zasad gramatyki języka niemieckiego, umiejętność komunikacji słownej w prostych sytuacjach codziennych, nabycie umiejętności przygotowania i przedstawienia krótkiej autoprezentacji na temat własnej osoby. |
|||||||||
Treści programowe |
Zakres tematyczny: przedstawianie się, podejmowanie kontaktu, dane personalne, rodzina i przyjaciele, opis najbliższego otoczenia. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
gry decyzyjne, metaplan, burza mózgów, ćwiczenia przedmiotowe, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Dwa sprawdziany pisemne, ocena prac domowych ustnych i pisemnych, ocena wypowiedzi ustnych, ćwiczeń interaktywnych i przedstawionej autoprezentacji. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | posiada wiedzę oraz umiejętność stosowania zasad gramatycznych |
K_U22 |
||||||||
EU2 | ma zasób słownictwa umożliwiający nawiązanie kontaktu i prowadzenie krótkiej rozmowy w prostych sytuacjach codziennych |
K_U22 |
||||||||
EU3 | potrafi pozyskiwać informacje zawarte w krótkich tekstach w języku niemieckim |
K_U22 |
||||||||
EU4 | prezentuje w prosty sposób w formie ustnej i pisemnej swoją sylwetkę studenta |
K_U23 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | sprawdzian pisemny, wypowiedzi ustne | Ć | ||||||||
EU2 | sprawdzenie prac domowych pisemnych i ustnych, ćwiczenia interaktywne | Ć | ||||||||
EU3 | prace domowe pisemne i ustne, ćwiczenia interaktywne | Ć | ||||||||
EU4 | sprawdzenie i ocena przygotowanej autoprezentacji | Ć | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w zajęciach | 30 | |||||||||
2 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
3 - wykonanie prac domowych i przygotowanie się do testów | 15 | |||||||||
RAZEM: | 50 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (2)+(1) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (3)+(2)+(1) |
2.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. DanielaNiebisch,Penning-Hiemstra:Schritte International 1, Hueber Verlag 2010 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. Schritte im Beruf. Aktuelle Lesetexte aus Wirtschaft und Beruf. Hueber Verlag 2010 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Studium Języków Obcych | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | mgr Janusz Suchocki | 2021.04.20 |