Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Analizy biznesowe | Kod przedmiotu | MAT1ABI | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5/6 | |
15 | 45 | Punkty ECTS | 4 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z podstawami przygotowania oraz praktycznego wykorzystania metod i narzędzi analiz biznesowych. Nauczenie studentów analizy zjawisk, obiektów lub procesów biznesowych, gospodarczych, społecznych i innych oraz opisywania ich za pomocą analitycznych modeli matematycznych. Zapoznanie studentów z podstawowymi narzędziami informatycznymi wspomagającymi przygotowanie i wykonanie analizy biznesowej. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
ćwiczenia laboratoryjne, programowanie z użyciem komputera, dyskusja związana z wykładem, klasyczna metoda problemowa, wykład problemowy, wykład informacyjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład - zaliczenie pisemne. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | zna zasady dobierania i rozróżniania odpowiednich modeli analiz biznesowych w oparciu o bazy danych i hurtownie danych oraz uzasadnia ich wybór |
K_W02 K_W03 K_W11 K_W12 K_W13 |
||||||||
EU2 | potrafi dokonać wizualizacji oraz raportowania wyników analiz biznesowych |
K_U15 K_U16 |
||||||||
EU3 | umie wykorzystać i rozwijać narzędzia i systemy informatyczne analiz biznesowych – hurtownie danych, systemy raportowania, systemy wizualizacji |
K_U10 K_U16 |
||||||||
EU4 | potrafi wykonać analizę biznesową w oparciu o opracowany model matematyczny zagadnienia i zwizualizować wyniki analizy |
K_U15 K_K02 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU2 | sprawozdania | Ps | ||||||||
EU3 | sprawozdania | Ps | ||||||||
EU4 | sprawozdania | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach - 15x1h | 15 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej - 15x3h | 45 | |||||||||
3 - Realizacja zadań domowych | 25 | |||||||||
4 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
5 - Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 10 | |||||||||
RAZEM: | 100 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 65 (4)+(2)+(1) |
2.6 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 70 (2)+(3) |
2.8 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. J. Surma, Business Intelligence, Systemy wspomagania decyzji biznesowych, PWN, 2013. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. D.T. Larose, Odkrywanie wiedzy z danych, PWN, 2013. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Interesariusz zewnętrzny | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | 2021.04.20 |