| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Metody i narzędzia wspomagania negocjacji | Kod przedmiotu | MAT1NWN | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5/6 | |
| 30 | 15 | Punkty ECTS | 4 | |||||||
| Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
| Cele przedmiotu |
Podstawowym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką negocjacji oraz metodami analizy i wspomagania negocjacji. Ponadto przedstawione przykłady narzędzi informatycznych dedykowane konkretnym procesom decyzyjnym pozwolą na przedstawienie studentom potencjału, tkwiącego w zastosowaniu współczesnych badań operacyjnych do rozwiązywania problemów negocjacyjnych. |
|||||||||
| Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna:
|
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
metoda projektów, pokaz, dyskusja związana z wykładem, metoda sytuacyjna, wykład informacyjny, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne oraz ocena raportu z badania eksperymentalnego. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | rozpoznaje rodzaje negocjacji, rozróżnia podstawowe fazy negocjacji, zna czynniki determinujące ich wynik |
K_W02 K_W17 |
||||||||
| EU2 | zna podstawowe narzędzia analizy i wspomagania negocjacji oraz przykłady ich zastosowań |
K_W01 |
||||||||
| EU3 | potrafi analizować i rozwiązywać zagadnienia dotyczące problemów decyzyjnych z zastosowaniem metod ilościowych |
K_U09 K_U18 |
||||||||
| EU4 | potrafi twórczo wykorzystać metody i narzędzia wspomagania negocjacji |
K_U09 K_U16 K_U23 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | zaliczenie pisemne wykładu | W | ||||||||
| EU2 | zaliczenie pisemne wykładu | W | ||||||||
| EU3 | ocena raportów z projektów realizowanych w ramach zajęć | Ps | ||||||||
| EU4 | ocena prezentacji z projektu grupowego | Ps | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w wykładach | 30 | |||||||||
| 2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 15 | |||||||||
| 3 - Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 15 | |||||||||
| 4 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
| 5 - Przygotowanie badań eksperymentalnych wraz z raportami | 20 | |||||||||
| 6 - Przygotowanie projektu zespołowego wraz z prezentacją | 15 | |||||||||
| RAZEM: | 100 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 50 (2)+(4)+(1) |
2.0 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (5)+(2)+(6) |
2.0 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. E. Roszkowska, T. Wachowicz, Negocjacje. Analiza i wspomaganie decyzji, Wolters Kluwer, Warszawa, 2016. |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. T. Trzaskalik, Wielokryterialne wspomaganie decyzji. Metody i zastosowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2006. |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Katedra Informatyki Teoretycznej | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | dr Marzena Filipowicz-Chomko | 2021.05.12 | ||||||||