| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Język hiszpański 1 A1 | Kod przedmiotu | MAT1JH1_A1 | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 3 | |
| 30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
| Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
| Cele przedmiotu |
Poznanie podstawowych zasad gramatyki języka hiszpańskiego, umiejętność komunikacji słownej w prostych sytuacjach codziennych, nabycie umiejętności przygotowania i przedstawienia krótkiej autoprezentacji na temat własnej osoby. |
|||||||||
| Treści programowe |
Zakres tematyczny: przedstawianie się, podejmowanie kontaktu, dane personalne, rodzina i przyjaciele, opis najbliższego otoczenia. |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
gry decyzyjne, burza mózgów, ćwiczenia przedmiotowe, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Dwa sprawdziany pisemne, ocena prac domowych ustnych i pisemnych, ocena wypowiedzi ustnych, ćwiczeń interaktywnych i przedstawionej autoprezentacji. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | posiada wiedzę oraz umiejętność stosowania zasad gramatycznych |
K_U22 |
||||||||
| EU2 | ma zasób słownictwa umożliwiający nawiązanie kontaktu i prowadzenie krótkiej rozmowy w prostych sytuacjach codziennych |
K_U22 |
||||||||
| EU3 | potrafi pozyskiwać informacje zawarte w krótkich tekstach w języku hiszpańskim |
K_U22 |
||||||||
| EU4 | prezentuje w prosty sposób w formie ustnej i pisemnej swoją sylwetkę studenta |
K_U22 K_U23 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | sprawdzian pisemny, wypowiedzi ustne | Ć | ||||||||
| EU2 | sprawdzenie prac domowych pisemnych i ustnych, ćwiczenia interaktywne | Ć | ||||||||
| EU3 | prace domowe pisemne i ustne, ćwiczenia interaktywne | Ć | ||||||||
| EU4 | sprawdzenie i ocena przygotowanej autoprezentacji | Ć | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w ćwiczeniach w ramach lektoratu języka obcego | 30 | |||||||||
| 2 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
| 3 - wykonanie prac domowych i przygotowanie się do testów | 15 | |||||||||
| RAZEM: | 50 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (1)+(2) |
1.4 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (3)+(1)+(2) |
2.0 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. F.C. Viudez, P.D. Ballesteros, I.R. Diez, C.S. Franco, Nuevo Espańol en marcha 1, wyd. SGEL 2018, podręcznik + ćwiczenia |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. A. Wawrykowicz, Espańol de pe a pa, Wydawnictwo Europa 2001 |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Studium Języków Obcych | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | 2021.04.20 | |||||||||