| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Język angielski 3 B2 | Kod przedmiotu | MAT1JA3 | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 4 | |
| 30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
| Przedmioty wprowadzające | Język angielski 2 B2 (MAT1JA2), | |||||||||
| Cele przedmiotu |
Dalsze doskonalenie sprawności językowych (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie). Pobudzanie ciekawości dotyczącej fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji oraz problematyki studiowanego kierunku. Poszerzenie podstawowej terminologii z zakresu studiowanego kierunku. Zapoznanie z budową definicji klasycznej i ćwiczenie umiejętności definiowania. |
|||||||||
| Treści programowe |
Tematyka związana z życiem akademickim, aktualnymi problemami życia społecznego oraz dylematami współczesnej cywilizacji i problematyką studiowanego kierunku. Zagadnienia językowe oraz gramatyczne występujące w omawianych tekstach. Podstawowa terminologia z zakresu studiowanego kierunku (cz.2). Budowa definicji poszczególnych części mowy. |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
gry decyzyjne, burza mózgów, ćwiczenia przedmiotowe, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Zaliczenie z oceną na podstawie testu modułowego, sprawdzianów śródsemestralnych oraz wypowiedzi pisemnych i ustnych. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | rozumie wypowiedzi ustne pod warunkiem, że dotyczą w miarę znanej tematyki, również te zawierające podstawową terminologię z zakresu studiowanego kierunku |
K_U22 |
||||||||
| EU2 | rozumie teksty dotyczące różnych zagadnień współczesnego świata, również te zawierające podstawową terminologię z zakresu studiowanego kierunku |
K_U23 |
||||||||
| EU3 | potrafi brać czynny udział w dyskusji na znane mu tematy |
K_U22 |
||||||||
| EU4 | potrafi streścić wybrany rodzaj tekstu |
K_U22 K_U23 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | test modułowy | Ć | ||||||||
| EU2 | test modułowy | Ć | ||||||||
| EU3 | wypowiedzi ustne | Ć | ||||||||
| EU4 | wypowiedź ustna | Ć | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w ćwiczeniach w ramach lektoratu języka obcego | 30 | |||||||||
| 2 - Przygotowanie do ćwiczeń (powtórzenie materiału) | 5 | |||||||||
| 3 - Wykonanie zadań domowych | 10 | |||||||||
| 4 - Udział w konsultacjach związanych z lektoratem | 5 | |||||||||
| RAZEM: | 50 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (1)+(4) |
1.4 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (1)+(3)+(4)+(2) |
2.0 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. R. Murphy, English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. Longman Dictionary of Contemporary English, Harlow: Pearson Education, 2011. |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Studium Języków Obcych | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | mgr Ryszard Czarnopyś | 2021.04.20 | ||||||||