Wydział Informatyki
Kierunek studiów Matematyka Stosowana Poziom i forma studiów pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne
Specjalność / Ścieżka dyplomowania Przedmiot wspólny Profil kształcenia praktyczny
Nazwa przedmiotu Aplikacje internetowe oparte o komponenty Kod przedmiotu MAT1AIK
Rodzaj przedmiotu obieralny
Forma zajęć i liczba godzin W Ć L P Ps T S Semestr 5/6
30 30 Punkty ECTS 4
Przedmioty wprowadzające Programowanie obiektowe (MAT1POB),  
Cele przedmiotu

Podstawowe koncepcje aplikacji opartych o komponenty biblioteki Angular2+ oraz wykorzystanie ich do tworzenia nowoczesnych, wydajnych i łatwych w utrzymaniu interfejsów użytkownika.

Treści programowe

Wykład:
1. Język TypeScript: klasy, pola w klasie, metody, konstrukcja obiektów, dziedziczenie. Transpilacja.
2. Podstawy tworzenia interfejsu użytkownika w aplikacji SPA.
3. Podstawowe elementy biblioteki Angular 2+.
4. Komponenty. Model zdarzeń. Prezentacja i walidacja danych
5. Potoki i serwisy.
6. Usługi, wstrzykiwanie zależności. Integracja z API.
7. Komunikacja asynchroniczna, strumienie obserwowalne, formularze reaktywne.
8. Routing.
9. Testowanie aplikacji: testy jednostkowe i integracyjne.

Pracownia specjalistyczna:
1. Przygotowanie środowiska do tworzenia aplikacji SPA. Visual Studio Code. Serwer Node.js
2. Język TypeScript.
3. Podstawowe elementy biblioteki Angular 2+.
4. Komponenty. Model zdarzeń. Prezentacja i walidacja danych
5. Potoki i serwisy.
6. Usługi, wstrzykiwanie zależności. Integracja z API.
7. Komunikacja asynchroniczna, strumienie obserwowalne, formularze reaktywne.
8. Routing.
9. Testowanie aplikacji: testy jednostkowe i integracyjne.

Metody dydaktyczne

metoda projektów,   pokaz,   programowanie z użyciem komputera,   burza mózgów,   metoda przypadków,   wykład konwersatoryjny,   wykład problemowy,   wykład informacyjny,  

Forma zaliczenia

Wykład - zaliczenie pisemne.
Pracownia specjalistyczna - projekty zaliczeniowe.

Symbol efektu uczenia się Zakładane efekty uczenia się Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się
EU1 ma wiedzę o budowie interfejsów aplikacji internetowych z wykorzystaniem gotowych komponentów K_W09
EU2 zna architekturę oraz techniki kompozycji aplikacji opartych o komponenty K_W09
K_W10
EU3 umie zaprojektować i zaimplementować interfejs użytkownika aplikacji internetowej z wykorzystaniem biblioteki opartej o JavaScript K_U10
K_U18
EU4 potrafi przetestować kod napisanej aplikacji i zdiagnozować błędy K_U11
Symbol efektu uczenia się Sposób weryfikacji efektu uczenia się Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja
EU1 zaliczenie pisemne W
EU2 zaliczenie pisemne W
EU3 projekty zaliczeniowe Ps
EU4 projekty zaliczeniowe Ps
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) Liczba godz.
Wyliczenie
1 - udział w wykładach 30
2 - udział w pracowni specjalistycznej 30
3 - opracowanie i wykonanie zadań programistycznych 15
4 - realizacja zadań projektowych 15
5 - przygotowanie do zaliczenia wykładu 5
6 - udział w konsultacjach 5
RAZEM: 100
Wskaźniki ilościowe GODZINY ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 65
(1)+(6)+(2)
2.6
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym 60
(3)+(2)+(4)
2.4
Literatura podstawowa

1. Y. Fain, A. Moiseev, Angular 2. Programowanie z użyciem języka TypeScript, Helion, 2017.
2. Dokumentacja biblioteki Angular2+ https://angular.io/.
3. Dokumentacja języka TypeScript https://www.typescriptlang.org/.

Literatura uzupełniająca

1. J. Wilken, Angular w akcji, Helion, 2019.

Jednostka realizująca Katedra Systemów Informacyjnych i Sieci Komputerowych Data opracowania programu
Program opracował(a) dr inż. Urszula Kużelewska 2021.04.20