| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Matematyka Stosowana | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | Przedmiot wspólny | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Algebra liniowa z geometrią analityczną 2 | Kod przedmiotu | MAT1AL2 | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 2 | |
| 30 | 30 | 15 | Punkty ECTS | 5 | ||||||
| Przedmioty wprowadzające | Algebra liniowa z geometrią analityczną 1 (MAT1AL1), | |||||||||
| Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z pojęciami, twierdzeniami i metodami algebry liniowej dotyczącymi endomorfizmów liniowych, form dwuliniowych i kwadratowych, przestrzeni euklidesowych, unitarnych i afinicznych. Zapoznanie z przykładami zastosowań algebry liniowej. Zapoznanie z metodami geometrii analitycznej. |
|||||||||
| Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
ćwiczenia przedmiotowe, programowanie z użyciem komputera, klasyczna metoda problemowa, wykład problemowy, wykład informacyjny, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Wykład - egzamin pisemny. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | zna podstawowe pojęcia i przytacza podstawowe twierdzenia algebry liniowej i geometrii analitycznej oraz ilustruje je przykładami, w tym przykładami zastosowań |
K_W01 K_W06 |
||||||||
| EU2 | prezentuje poprawne rozumowania matematyczne posługując się aparatem algebry liniowej i geometrii analitycznej |
K_U06 K_U11 K_U12 |
||||||||
| EU3 | wyznacza wartości własne i wektory własne macierzy, potrafi zbadać diagonalizowalność macierzy |
K_U01 K_U06 K_U11 K_U12 |
||||||||
| EU4 | stosuje ortogonalizację Grama-Schmidta, wyznacza rzut ortogonalny na podprzestrzeń liniową, tworzy sumę prostą przestrzeni liniowych i przestrzeń ilorazową |
K_U06 K_U07 K_U11 K_U12 |
||||||||
| EU5 | sprowadza formy kwadratowe do postaci kanonicznej, potrafi zbadać określoność formy kwadratowej |
K_U01 K_U11 K_U12 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | egzamin | W | ||||||||
| EU2 | kolokwia, ocena sprawozdań | Ć, Ps | ||||||||
| EU3 | kolokwia, ocena sprawozdań | Ć, Ps | ||||||||
| EU4 | kolokwia, ocena sprawozdań | Ć, Ps | ||||||||
| EU5 | kolokwia, ocena sprawozdań | Ć, Ps | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w wykładach | 30 | |||||||||
| 2 - Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 30 | |||||||||
| 3 - Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych i pracowni specjalistycznej/opanowanie materiału z wykładu/wykonanie zadań domowych (prac domowych) | 25 | |||||||||
| 4 - Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 8 | |||||||||
| 5 - Przygotowanie do egzaminu | 10 | |||||||||
| 6 - Obecność na egzaminie | 2 | |||||||||
| 7 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
| 8 - Udział w pracowni specjalistycznej | 15 | |||||||||
| RAZEM: | 125 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 82 (7)+(1)+(2)+(6)+(8) |
3.3 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 78 (2)+(3)+(4)+(8) |
3.1 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. G. Banaszak, W. Gajda, Elementy algebry liniowej, część II, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2002. |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. A. Białynicki-Birula, Algebra, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009. |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Katedra Informatyki Teoretycznej | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | prof. dr hab. Piotr Grzeszczuk | 2021.04.20 | ||||||||