Wydział Informatyki
Kierunek studiów Informatyka Poziom i forma studiów pierwszego stopnia inżynierskie niestacjonarne
Specjalność / Ścieżka dyplomowania --- Profil kształcenia ogólnoakademicki
Nazwa przedmiotu Projekt zespołowy 1 Kod przedmiotu INZ1PZ1
Rodzaj przedmiotu obowiązkowy
Forma zajęć i liczba godzin W Ć L P Ps T S Semestr 5
20 Punkty ECTS 4
Przedmioty wprowadzające
Cele przedmiotu

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do udziału w złożonych przedsięwzięciach informatycznych. Studenci nabędą umiejętność przygotowywania projektu, w oparciu o przeprowadzony wywiad z klientem, również nieposiadającym podstawowej wiedzy informatycznej, oraz zarządzania i aktywnego uczestniczenia w przedsięwzięciach informatycznych realizowanych w zespołach.

Odniesienia do standardu SFIA:
Programming/software development PROG - poziom 4

Treści programowe

Przedstawienie wymagań i kryterium oceniania. Ustalenie tematu projektu oraz wybranie grup i kierowników. Ustalenie zakresu projektu oraz harmonogramu. Szczegółowe opracowanie specyfikacji projektu, zdefiniowanie wymagań. Konsultacje i samodzielna praca nad projektem. Prezentacje postępu i wyników prac.

Metody dydaktyczne

programowanie z użyciem komputera,   metoda projektów,   burza mózgów,  

Forma zaliczenia

Ocena poprawności i terminowości realizacji projektu. Ocena aktywności na zajęciach. Ocena prezentacji projektu.

Symbol efektu uczenia się Zakładane efekty uczenia się Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się
EU1 pracując w zespole, terminowo realizować zadania projektowe z zakresu informatyki H1_U02
INF1_U12
EU2 pełnić różne role podczas pracy w zespole projektowym H1_U02
EU3 stosować zasady używanej metodyki wytwarzania oprogramowania INF1_U04
INF1_U05
INF1_U13
EU4 prezentować realizowane zadania INF1_U16
INF1_U17
EU5 uwzględniania czynników zrównoważonego rozwoju podczas projektowania systemów informatycznych H1_K03
Symbol efektu uczenia się Sposób weryfikacji efektu uczenia się Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja
EU1 ocena zrealizowanych funkcjonalności z uwzględnieniem: ich dopasowania do całości tworzonego systemu, terminowości realizacji, łatwości użycia/wykorzystania i opinii końcowego użytkownika P
EU2 ocena wypełniania kolejnych ról w pracy zespołu wytwórczego P
EU3 ocenia stosowania zasad używanej metodyki wytwarzania oprogramowania P
EU4 ocena udziału w prezentacji projektu na spotkaniach Sprint Review P
EU5 ocena prezentacji P
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) Liczba godz.
Wyliczenie
1 - Udział w pracowni 20
2 - Realizacja projektu (analiza wymagań, projektowanie, implementacja) 76
4 - Udział w konsultacjach związanych z projektem 4
RAZEM: 100
Wskaźniki ilościowe GODZINY ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 24
(1)+(4)
1.0
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym 100
(1)+(2)+(4)
4.0
Literatura podstawowa

1. G. Verheyen, Scrum: 97 rzeczy, które powinieneś wiedzieć: wspólna wiedza wielu ekspertów, Wydaw. Naukowe PWN, 2021
2. D. McGreal, R. Jocham, Profesjonalny właściciel produktu: jak Scrum zwiększa przewagę konkurencyjną, APN Promise, 2019
3. S. Ockerman, S. Reindl, Doskonalenie Scruma: przewodnik dla praktyków: o wyzwaniach, korzyściach i zwinnych zespołach, Helion, 2020
4. Z. Biniek, J.M. Chmielewski, K. Waćkowski, Techniki organizatorskie w zarządzaniu projektami informatycznymi, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie, 2018

Literatura uzupełniająca

1. Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet 2004
2. P. Wróblewski, Zarządzanie projektami informatycznymi dla praktyków, Helion, 2005
3. M. Flasinski, Zarządzanie projektami informatycznymi, PWN, 2006
4. Specjalistyczna literatura informatyczna wspomagająca realizację projektu

Jednostka realizująca Wydział Informatyki Data opracowania programu
Program opracował(a) dr inż. Andrzej Chmielewski,dr inż. Tomasz Grześ,dr inż. Paweł Tadejko 2023.04.04