Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie niestacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Matematyka dyskretna | Kod przedmiotu | INZ1MDY | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 2 | |
20 | 10 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, twierdzeniami i metodami kombinatoryki i teorii grafów stanowiącymi podstawę modeli matematycznych i algorytmów służących rozwiązywaniu realnych zagadnień, które leżą w obszarze zainteresowania informatyki. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Ćwiczenia: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, wykład informacyjny, ćwiczenia przedmiotowe, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: egzamin pisemny. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | najważniejsze pojęcia kombinatoryki i teorii grafów oraz ich własności i ilustruje je przykładami |
INF1_W01 |
||||||||
EU2 | treść i znaczenie większości twierdzeń, rozumie idee dowodów i zna ich zastosowania w rozwiązywaniu zadań |
INF1_W01 |
||||||||
EU3 | opisać własności obiektów kombinatorycznych i teorii grafów, wyjaśnić zależności między nimi wykorzystując poznane twierdzenia, metody i techniki |
INF1_U01 |
||||||||
EU4 | dostrzegać obecność i rolę pojęć matematyki dyskretnej w zastosowaniach, zwłaszcza informatycznych; demonstruje przykłady praktycznego wykorzystania tych pojęć |
INF1_U01 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | egzamin pisemny | W | ||||||||
EU2 | egzamin pisemny | W | ||||||||
EU3 | sprawdziany pisemne | Ć | ||||||||
EU4 | sprawdziany pisemne | Ć | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 20 | |||||||||
2 - Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 10 | |||||||||
3 - Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych | 20 | |||||||||
4 - Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 44 | |||||||||
5 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
6 - Przygotowanie do egzaminu | 25 | |||||||||
7 - Obecność na egzaminie | 2 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 36 (7)+(1)+(2)+(5) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 74 (2)+(3)+(4) |
3.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. V. Bryant, Aspekty kombinatoryki, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1997 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. D.E. Knuth, Sztuka programowania, t. 1-3, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2003 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Informatyki Teoretycznej | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr hab. Czesław Bagiński | 2023.04.04 |