| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie niestacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Grafika komputerowa | Kod przedmiotu | INZ1GKO | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
| 10 | 20 | Punkty ECTS | 3 | |||||||
| Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
| Cele przedmiotu |
Przekazanie studentom podstawowych pojęć z zakresu grafiki komputerowej. Przedstawienie podstawowych zagadnień implementacji grafiki komputerowej, a także zapoznanie z podstawowymi problemami grafiki oraz metodami i algorytmami stosowanymi do ich rozwiązywania. Zrozumienie sposobu działania i implementacja wybranych algorytmów grafiki rastrowej i wektorowej. Zdobycie wiedzy z zakresu matematycznych podstaw transformacji i algorytmów w grafice. |
|||||||||
| Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
metoda projektów, programowanie z użyciem komputera, burza mózgów, metoda przypadków, wykład konwersatoryjny, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | podstawowe pojęcia z zakresu grafiki komputerowej i budowy podsystemu graficznego komputera |
INF1_W03 INF1_W10 |
||||||||
| EU2 | metody reprezentacji i przetwarzania obrazów cyfrowych |
INF1_W05 INF1_W10 |
||||||||
| EU3 | wykorzystywać technologie i metody stosowane w tworzeniu aplikacji graficznych |
INF1_U10 INF1_U12 |
||||||||
| EU4 | wykorzystać poznane metody, algorytmy i biblioteki graficzne do budowy systemów informatycznych |
INF1_U02 INF1_U04 |
||||||||
| EU5 | przedstawić wyniki eksperymentów w formie graficznej |
INF1_U17 |
||||||||
| EU6 | identyfikowania technicznych i naukowych zastosowań grafiki komputerowej |
INF1_K01 |
||||||||
| EU7 | wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego |
H1_K02 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
| EU2 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
| EU3 | ocena realizowanych zadań | Ps | ||||||||
| EU4 | ocena realizowanych zadań | Ps | ||||||||
| EU5 | ocena realizowanych zadań | Ps | ||||||||
| EU6 | ocena realizowanych zadań | Ps | ||||||||
| EU7 | ocena realizowanych zadań | Ps | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w wykładach | 10 | |||||||||
| 2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 20 | |||||||||
| 3 - Przygotowanie do pracowni specjalistycznej oraz realizacja zadań projektowych | 26 | |||||||||
| 4 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
| 5 - Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 15 | |||||||||
| RAZEM: | 75 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 34 (1)+(2)+(4) |
1.4 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 46 (2)+(3) |
1.8 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. R. Gonzalez, R. Woods, Digital Image Processing, Pearson; 4th edition, 2017 |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. McAndrew, Alasdair. A Computational Introduction to Digital Image Processing. 2nd ed. Boca Raton: CRC : Taylor & Francis, 2016 |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Katedra Mediów Cyfrowych i Grafiki Komputerowej | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | dr inż. Marcin Skoczylas,dr inż. Paweł Tadejko | 2023.04.06 | ||||||||