Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Zaawansowane zagadnienia programowania | Kod przedmiotu | INF1ZZP | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
45 | Punkty ECTS | 5 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Celem przedmiotu jest pogłębienie znajomości wybranych zagadnień programowania nieomawianych w ramach innych przedmiotów z obszaru Inżynierii Oprogramowania. Zagadnienia te będą obejmowały ciekawe aspekty programowania (z naciskiem na język Java) niezbędne przy pracy na realnych projektach w biznesie. Po ukończeniu kursu student: |
|||||||||
Treści programowe |
Do prowadzenia przedmiotu wykorzystana będzie platforma TEWI. Agenda przedmiotu: 1. Wzorce projektowe w praktyce (anty-wzorce, refaktoryzacja do wzorców, kodowanie na żywo wzorców: strategii, metody szablonowej, obserwatora, fabryki, wizytatora i dekoratora. Przykłady z Java SE API) |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
programowanie z użyciem komputera, metoda przypadków, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Ocena wykonywanych zadań praktycznych. Kolokwium. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | wykorzystuje wiedzę na temat języków obiektowych (szczególnie Java) w kontekście realnych problemów biznesowych | |||||||||
EU2 | potrafi zastosować wzorce projektowe w praktyce | |||||||||
EU3 | tworzy oprogramowanie w wyższej jakości dzięki poznaniu technik zarządzania jakością w kodzie i procesem Quality Assurance | |||||||||
EU4 | potrafi technicznie analizować wymagania biznesowe i projektować/implementować rozwiązania w wysokiej jakości | |||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | ocena wykonywanych aplikacji, kolokwium | Ps | ||||||||
EU2 | ocena wykonywanych aplikacji | Ps | ||||||||
EU3 | ocena wykonywanych aplikacji | Ps | ||||||||
EU4 | ocena wykonywanych aplikacji, kolokwium | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w zajęciach - 15 x 3h = | 45 | |||||||||
2 - Realizacja zadań domowych | 70 | |||||||||
3 - Udział w konsultacjach | 2 | |||||||||
4 - Przygotowanie do zaliczenia kolokwium | 10 | |||||||||
RAZEM: | 127 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 47 (3)+(1) |
1.9 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 127 (3)+(4)+(2)+(1) |
5.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. Arnold, Ken, and James Gosling. The Java programming language. 3rd ed. Boston: Addison-Wesley, 2000. Print. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. Beck, Kent. JUnit. Sebastopol (Calif.): O'Reilly, 2004. Print. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Interesariusz zewnętrzny | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | 2025.05.12 |