Wydział Informatyki
Kierunek studiów Informatyka Poziom i forma studiów pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne
Specjalność / Ścieżka dyplomowania --- Profil kształcenia ogólnoakademicki
Nazwa przedmiotu Przedmiot obieralny (HES II) Kod przedmiotu -
Rodzaj przedmiotu obowiązkowy
Forma zajęć i liczba godzin W Ć L P Ps T S Semestr 3
15 Punkty ECTS 1
Przedmioty wprowadzające
Cele przedmiotu

Cele określone w karcie wybranego przedmiotu.

Treści programowe

Zgodnie z kartą wybranego przedmiotu, wybranego z jednej z poniższych grup:

1. Grupa zajęć o charakterze psychologiczno-socjologicznym

Wybrane zagadnienia filozoficzne, socjologiczne lub psychologiczne związane z charakterystyką człowieka w wymiarze społecznym (socjologicznym) i jednostkowym (psychologicznym). Socjologiczne uwarunkowania funkcjonowania organizacji. Psychologiczne determinanty funkcjonowania człowieka w organizacjach, grupach i zespołach.

2. Grupa zajęć – nauki społeczne

Standardy i normy etyczne z zastosowaniem obowiązujących przepisów prawa. Wybrane zagadnienia filozoficzne i socjologiczne powiązane z działalnością zawodową i etyką. Prawne aspekty działalności zawodowej.

3. Grupa zajęć w zakresie sztuki i architektury

Wybrane zagadnienia dotyczące sztuki lub architektury. Wybrane dzieła sztuki z obszaru malarstwa, rzeźby, rysunku, grafiki lub muzyki w odniesieniu do cech charakterystycznych epoki i sztuki współczesnej i ich twórcy.

4. Grupa zajęć – zagadnienia z historii powszechnej, gospodarczej, historii nauk ścisłych, technicznych oraz sztuki

Wybrane zagadnienia z historii powszechnej, gospodarczej, nauk ścisłych, technicznych lub sztuki i ich znaczenie w rozwoju cywilizacji. Sylwetki wybitnych twórców i myślicieli.

5. Grupa zajęć w zakresie kompetencji społecznych

Kształtowanie kompetencji społecznych uwzględniających percepcję społeczną i wrażliwość społeczną, zasady właściwego zachowania się w różnych sytuacjach społecznych, komunikowania się i rozwiązywania problemów interpersonalnych, sterowania karierą.

6. Grupa zajęć w zakresie twórczego rozwiązywania problemów

Zasady twórczego rozwiązywania problemów. Metody tworzenia innowacyjnych produktów, procesów czy metod marketingowych i organizacyjnych. Zagadnienia efektywnego tworzenia zespołów projektowych i zarządzania projektami.

Metody dydaktyczne

Forma zaliczenia

Zgodnie z kartą wybranego przedmiotu.

Symbol efektu uczenia się Zakładane efekty uczenia się Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się
EU1 zgodnie z kartą wybranego przedmiotu H1_W01
Symbol efektu uczenia się Sposób weryfikacji efektu uczenia się Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja
EU1 zgodnie z kartą wybranego przedmiotu W
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) Liczba godz.
Wyliczenie
1 - Udział w wykładach 15
2 - Przygotowanie do zaliczenia 6
3 - Udział w konsultacjach 4
RAZEM: 25
Wskaźniki ilościowe GODZINY ECTS
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 19
(1)+(3)
0.8
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym 0
0.0
Literatura podstawowa

Zgodnie z kartą wybranego przedmiotu.

Literatura uzupełniająca

Zgodnie z kartą wybranego przedmiotu.

Jednostka realizująca Wydział Informatyki Data opracowania programu
Program opracował(a) 2023.04.05