Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Przedmiot obieralny (HES II) | Kod przedmiotu | - | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 3 | |
15 | Punkty ECTS | 1 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Cele określone w karcie wybranego przedmiotu. |
|||||||||
Treści programowe |
Zgodnie z kartą wybranego przedmiotu, wybranego z jednej z poniższych grup: 1. Grupa zajęć o charakterze psychologiczno-socjologicznym Wybrane zagadnienia filozoficzne, socjologiczne lub psychologiczne związane z charakterystyką człowieka w wymiarze społecznym (socjologicznym) i jednostkowym (psychologicznym). Socjologiczne uwarunkowania funkcjonowania organizacji. Psychologiczne determinanty funkcjonowania człowieka w organizacjach, grupach i zespołach. 2. Grupa zajęć – nauki społeczne Standardy i normy etyczne z zastosowaniem obowiązujących przepisów prawa. Wybrane zagadnienia filozoficzne i socjologiczne powiązane z działalnością zawodową i etyką. Prawne aspekty działalności zawodowej. 3. Grupa zajęć w zakresie sztuki i architektury Wybrane zagadnienia dotyczące sztuki lub architektury. Wybrane dzieła sztuki z obszaru malarstwa, rzeźby, rysunku, grafiki lub muzyki w odniesieniu do cech charakterystycznych epoki i sztuki współczesnej i ich twórcy. 4. Grupa zajęć – zagadnienia z historii powszechnej, gospodarczej, historii nauk ścisłych, technicznych oraz sztuki Wybrane zagadnienia z historii powszechnej, gospodarczej, nauk ścisłych, technicznych lub sztuki i ich znaczenie w rozwoju cywilizacji. Sylwetki wybitnych twórców i myślicieli. 5. Grupa zajęć w zakresie kompetencji społecznych Kształtowanie kompetencji społecznych uwzględniających percepcję społeczną i wrażliwość społeczną, zasady właściwego zachowania się w różnych sytuacjach społecznych, komunikowania się i rozwiązywania problemów interpersonalnych, sterowania karierą. 6. Grupa zajęć w zakresie twórczego rozwiązywania problemów Zasady twórczego rozwiązywania problemów. Metody tworzenia innowacyjnych produktów, procesów czy metod marketingowych i organizacyjnych. Zagadnienia efektywnego tworzenia zespołów projektowych i zarządzania projektami. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
|
|||||||||
Forma zaliczenia |
Zgodnie z kartą wybranego przedmiotu. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | zgodnie z kartą wybranego przedmiotu |
H1_W01 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zgodnie z kartą wybranego przedmiotu | W | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 15 | |||||||||
2 - Przygotowanie do zaliczenia | 6 | |||||||||
3 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
RAZEM: | 25 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 19 (1)+(3) |
0.8 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 0 |
0.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
Zgodnie z kartą wybranego przedmiotu. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
Zgodnie z kartą wybranego przedmiotu. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Wydział Informatyki | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | 2023.04.05 |