Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Projekt zespołowy 2 | Kod przedmiotu | INF1PZ2 | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 6 | |
30 | Punkty ECTS | 4 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do udziału w złożonych przedsięwzięciach informatycznych. Studenci nabędą umiejętność implementacji, testowania i wdrażania zaprojektowanego uprzednio przedsięwzięcia informatycznego. Odniesienia do standardu SFIA: |
|||||||||
Treści programowe |
Przedstawienie wymagań i kryterium oceniania. Przygotowanie i realizacja przedsięwzięcia informatycznego w oparciu o przygotowany projekt z wykorzystaniem odpowiednio dobranej metodyki zarządzania. Konsultacje i samodzielna praca nad projektem (implementacja, testowanie, wdrożenie). Ocena możliwości komercjalizacji wyników projektu. Prezentacje postępu i wyników prac. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
programowanie z użyciem komputera, metoda projektów, burza mózgów, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Ocena poprawności i terminowości realizacji projektu, ocena aktywności na zajęciach, ocena prezentacji rozwiązania. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | pracując w zespole, terminowo realizować zadania projektowe z zakresu informatyki |
H1_U02 INF1_U12 |
||||||||
EU2 | pełnić różne role podczas pracy w zespole projektowym |
H1_U02 |
||||||||
EU3 | stosować zasady używanej metodyki wytwarzania oprogramowania |
INF1_U05 INF1_U13 |
||||||||
EU4 | prezentować realizowane zadania |
INF1_U16 INF1_U17 |
||||||||
EU5 | dokumentować zrealizowane zadania |
INF1_U07 |
||||||||
EU6 | testować wytworzone rozwiązania |
INF1_U06 |
||||||||
EU7 | uwzględniania czynników zrównoważonego rozwoju podczas projektowania systemów informatycznych |
H1_K03 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | ocena zrealizowanych funkcjonalności z uwzględnieniem: ich dopasowania do całości tworzonego systemu, terminowości realizacji, łatwości użycia/wykorzystania i opinii końcowego użytkownika | P | ||||||||
EU2 | ocena wypełniania kolejnych ról w pracy zespołu wytwórczego | P | ||||||||
EU3 | ocenia stosowania zasad używanej metodyki wytwarzania oprogramowania | P | ||||||||
EU4 | ocena udziału w prezentacji projektu na spotkaniach Sprint Review | P | ||||||||
EU5 | ocena wytworzonej dokumentacji | P | ||||||||
EU6 | ocena przygotowanych i przeprowadzonych testów (m.in. jednostkowych, akceptacyjnych) wytworzonego rozwiązania | P | ||||||||
EU7 | ocena prezentacji | P | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w zajęciach | 30 | |||||||||
2 - Realizacja projektu (analiza wymagań, projektowanie, implementacja, testowanie, wdrożenie) | 66 | |||||||||
4 - Udział w konsultacjach związanych z projektem | 4 | |||||||||
RAZEM: | 100 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 34 (1)+(4) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 100 (1)+(2)+(4) |
4.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. G. Verheyen, Scrum: 97 rzeczy, które powinieneś wiedzieć: wspólna wiedza wielu ekspertów, Wydaw. Naukowe PWN, 2021 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, 2004 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Wydział Informatyki | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Andrzej Chmielewski,dr inż. Tomasz Grześ,dr inż. Paweł Tadejko | 2023.04.04 |