Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Programowanie aplikacji biznesowych w oparciu o platformę Java | Kod przedmiotu | INF1BAB | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
30 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z platformą Java EE i zasadami tworzenia aplikacji biznesowych. Nauczenie implementowania poszczególnych warstw aplikacji biznesowych z użyciem technologii wchodzących w skład platformy Java EE. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Wprowadzenie do architektury aplikacji na platformie Java EE. Dostęp do danych: JDBC, wzorce projektowe DAO/DTO, Object Relational Mapping, programowana i deklaratywna obsługa transakcji. Warstwa biznesowa (logiki): komponenty i usługi w warstwie logiki, elementy programowania aspektowego. Warstwa prezentacji: rozwiązania oparte na wzorcu MVC w platformie Java EE. Modele bezpieczeństwa aplikacji. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład - zaliczenie na podstawie pisemnego sprawdzianu. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | Zna zasady projektowania, tworzenia i testowania systemów informatycznych ogólnego przeznaczenia i ich komponentów na platformę Java EE. | |||||||||
EU2 | Zna techniki tworzenia aplikacji i systemów sieciowych z użyciem technologii wchodzących w skład platformy Java EE. | |||||||||
EU3 | Potrafi projektować, implementować i testować systemy informatyczne oraz ich komponenty spełniające wymagania użytkowników, dobierając do tego odpowiednie technologie narzędzia w ramach platformy Java EE. | |||||||||
EU4 | Potrafi projektować i implementować aplikacje sieciowe na platformie Java EE. | |||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | Pisemny sprawdzian. | W | ||||||||
EU2 | Pisemny sprawdzian. | W | ||||||||
EU3 | Ocena zadań. | Ps | ||||||||
EU4 | Ocena zadań. | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 30 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
3 - Realizacja zadań (w tym przygotowanie prezentacji) | 60 | |||||||||
4 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 65 (4)+(1)+(2) |
2.6 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 90 (2)+(3) |
3.6 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. Dokumentacja platformy Java EE: www.oracle.com |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. C. Horstmann, G. Cornell, Java 2. Techniki zaawansowane, Helion, 2005. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Marcin Adamski | 2025.05.12 |