Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Grafika komputerowa | Kod przedmiotu | INF1GKO | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
15 | 30 | Punkty ECTS | 3 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Przekazanie studentom podstawowych pojęć z zakresu grafiki komputerowej. Przedstawienie podstawowych zagadnień implementacji grafiki komputerowej, a także zapoznanie z podstawowymi problemami grafiki oraz metodami i algorytmami stosowanymi do ich rozwiązywania. Zrozumienie sposobu działania i implementacja wybranych algorytmów grafiki rastrowej i wektorowej. Zdobycie wiedzy z zakresu matematycznych podstaw transformacji i algorytmów w grafice. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
metoda projektów, programowanie z użyciem komputera, burza mózgów, metoda przypadków, wykład konwersatoryjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | podstawowe pojęcia z zakresu grafiki komputerowej i budowy podsystemu graficznego komputera |
INF1_W03 INF1_W10 |
||||||||
EU2 | metody reprezentacji i przetwarzania obrazów cyfrowych |
INF1_W05 INF1_W10 |
||||||||
EU3 | wykorzystywać technologie i metody stosowane w tworzeniu aplikacji graficznych |
INF1_U10 INF1_U12 |
||||||||
EU4 | wykorzystać poznane metody, algorytmy i biblioteki graficzne do budowy systemów informatycznych |
INF1_U02 INF1_U04 |
||||||||
EU5 | przedstawić wyniki eksperymentów w formie graficznej |
INF1_U17 |
||||||||
EU6 | identyfikowania technicznych i naukowych zastosowań grafiki komputerowej |
INF1_K01 |
||||||||
EU7 | wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego |
H1_K02 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU2 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
EU3 | ocena realizowanych zadań | Ps | ||||||||
EU4 | ocena realizowanych zadań | Ps | ||||||||
EU5 | ocena realizowanych zadań | Ps | ||||||||
EU6 | ocena realizowanych zadań | Ps | ||||||||
EU7 | ocena realizowanych zadań | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 15 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
3 - Przygotowanie do pracowni specjalistycznej oraz realizacja zadań projektowych | 18 | |||||||||
4 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
5 - Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 8 | |||||||||
RAZEM: | 75 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 49 (1)+(2)+(4) |
2.0 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 48 (2)+(3) |
1.9 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. R. Gonzalez, R. Woods, Digital Image Processing, Pearson; 4th edition, 2017 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. McAndrew, Alasdair. A Computational Introduction to Digital Image Processing. 2nd ed. Boca Raton: CRC : Taylor & Francis, 2016 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Mediów Cyfrowych i Grafiki Komputerowej | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Marcin Skoczylas,dr inż. Paweł Tadejko | 2023.04.06 |