| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Budowa aplikacji użytkowych w technologii WPF | Kod przedmiotu | INF1WPF | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
| 26 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
| Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
| Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z zasadami projektowania, implementacji i optymalizacji aplikacji desktopowych z wykorzystaniem Windows Presentation Foundation (WPF). Studenci zdobędą umiejętności w zakresie tworzenia nowoczesnych i interaktywnych interfejsów użytkownika z użyciem data bindingu i animacji, wykorzystywania standardowych i niestandardowych kontrolek, stosowania stylowania i szablonów, implementacji wzorców projektowych (np. MVVM), zarządzania danymi oraz stosowania dobrych praktyk programistycznych. |
|||||||||
| Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Wykład: zaliczenie pisemne w formie testu. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | architekturę WPF, mechanizmy XAML, system layoutów oraz wzorzec MVVM stosowany w aplikacjach desktopowych. |
INF1_W09 INF1_W14 |
||||||||
| EU2 | tworzyć nowoczesne interfejsy użytkownika w WPF z wykorzystaniem bindingu danych, stylowania i animacji. |
INF1_U04 INF1_U05 INF1_U08 INF1_U13 |
||||||||
| EU3 | implementować logikę biznesową w aplikacjach WPF. |
INF1_U04 INF1_U05 INF1_U13 |
||||||||
| EU4 | testować i debugować aplikacje WPF oraz przygotować je do wdrożenia. |
INF1_U06 INF1_U13 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | zaliczenie wykładu | W | ||||||||
| EU2 | ocena zadań realizowanych na zajęciach, ocena projektu | Ps | ||||||||
| EU3 | ocena projektu | Ps | ||||||||
| EU4 | ocena projektu | Ps | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w wykładach | 26 | |||||||||
| 2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
| 3 - Przygotowanie do zajęć z pracowni specjalistycznej | 24 | |||||||||
| 4 - Udział w konsultacjach związanych z projektem | 5 | |||||||||
| 5 - Realizacja zadań projektowych | 40 | |||||||||
| RAZEM: | 125 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 61 (4)+(1)+(2) |
2.4 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 94 (3)+(2)+(5) |
3.8 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. Oficjalna dokumentacja platformy Windows Presentation Foundation: https://learn.microsoft.com/en-us/dotnet/desktop/wpf/?view=netdesktop-9.0 |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. J. Cisek, Tworzenie nowoczesnych aplikacji graficznych w WPF, Helion, 2012. |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | dr inż. Marek Tabędzki | 2025.05.12 | ||||||||