Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | ogólnoakademicki | |||||||
Nazwa przedmiotu | Dźwięk przestrzenny w systemach multimedialnych | Kod przedmiotu | INF1DPM | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
26 | 30 | Punkty ECTS | 5 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Przetwarzanie sygnałów i obrazów (INF1PSO), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Po ukończeniu niniejszego modułu studenci zdobędą podstawową wiedzą na temat metod i technik dźwięku przestrzennego w systemach multimedialnych. Rozwiną również umiejętności korzystania z technik dźwięku przestrzennego w kontekście stosowanych technologii informatycznych (IT). Odniesienie do standardu SFIA: |
|||||||||
Treści programowe |
Wykłady: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
pokaz, programowanie z użyciem komputera, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład: test wyboru |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | podstawy i mechanizmy ludzkiego słuchu |
INF1_W14 |
||||||||
EU2 | podstawowe pojęcia, metody i techniki z zakresu dźwięku przestrzennego |
INF1_W10 INF1_W14 |
||||||||
EU3 | zastosowania technologii dźwięku przestrzennego w branży IT |
INF1_W14 |
||||||||
EU4 | wykorzystywać narzędzia i technologie dźwięku przestrzennego |
INF1_U13 |
||||||||
EU5 | wykonywać proste nagrania binauralne i ambisoniczne |
INF1_U13 |
||||||||
EU6 | parametryzować dźwięk binauralny na potrzeby uczenia maszynowego |
INF1_U13 |
||||||||
EU7 | krytycznej oceny osiągnięć technologii dźwięku przestrzennego |
INF1_K01 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | test wyboru | W | ||||||||
EU2 | test wyboru | W | ||||||||
EU3 | test wyboru | W | ||||||||
EU4 | ocena sprawozdań | Ps | ||||||||
EU5 | ocena sprawozdań | Ps | ||||||||
EU6 | ocena sprawozdań | Ps | ||||||||
EU7 | ocena sprawozdań | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - udziałem w wykładach | 26 | |||||||||
2 - udziałem w innych formach zajęć (pracownia specjalistyczna) | 30 | |||||||||
3 - indywidualnym wsparciem merytorycznym procesu uczenia się, udziałem w egzaminie/zaliczeniach organizowanych poza planem zajęć | 4 | |||||||||
4 - przygotowaniem do zaliczenia wykładu | 5 | |||||||||
5 - przygotowaniem do bieżących zajęć | 60 | |||||||||
RAZEM: | 125 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 60 (1)+(2)+(3) |
2.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 30 (2) |
1.2 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. J. Paterson, H. Lee, 3D Audio (Perspectives on Music Production), Routledge, 2021 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. F. Rumsey, Spatial Audio, Routledge, 2012 |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Mediów Cyfrowych i Grafiki Komputerowej | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr hab. inż. Sławomir Zieliński | 2025.05.12 |