Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Wprowadzenie do słuchania muzyki poważnej | Kod przedmiotu | IE1WMP | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
30 | Punkty ECTS | 3 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Zapoznanie studentów z historycznymi epokami muzycznymi. Zapoznanie studentów z kompozytorami i utworami muzycznymi różnych epok muzyki poważnej. |
|||||||||
Treści programowe |
Rodzaje instrumentów muzycznych. Muzyka baroku (A.Vivaldi, G.F.Heandel, T.G.Albinoni). Muzyka baroku (J.S.Bach). Muzyka klasycyzmu (J.Haydn, W.A.Mozart, L.v.Beethoven). Muzyka romantyzmu (F.Chopin, F.Liszt). Muzyka romantyzmu (A.Dworzak, F.Schubert). Muzyka romantyzmu (H.Berlioz, R.Wagner, P.Czajkowski, M.Musorgski). Muzyka impresjonizmu (E.Satie, C.Debussy, M.Ravel). Muzyka bluesowa i jazzowa. Muzyka ludowa, folk i muzyka świata . Ochrona własności intelektualnej w muzyce. Wpływ rozwoju technologii na ewolucję muzyki. Rola i zastosowania informatyki we współczesnej muzyce. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, wykład informacyjny, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Test polegający na rozpoznawaniu utworów muzycznych prezentowanych na wykładzie. Test sprawdzający znajomość kompozytorów, instrumentów muzycznych i podstawowych terminów muzycznych. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | zna najwybitniejszych kompozytorów muzyki poważnej i ich utwory |
K_W11 |
||||||||
EU2 | zna problemy ochrony własności intelektualnej w muzyce |
K_W12 |
||||||||
EU3 | potrafi rozpoznawać instrumenty muzyczne i słuchowo analizować utwory muzyczne |
K_W11 |
||||||||
EU4 | rozumie łączny wpływ technologii i kultury-sztuki na rozwój cywilizacyjny społeczeństw |
K_W11 |
||||||||
EU5 | potrafi świadomie uczestniczyć w imprezach kulturalnych |
K_W11 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | test | W | ||||||||
EU2 | test | W | ||||||||
EU3 | test z przykładów muzycznych | W | ||||||||
EU4 | test | W | ||||||||
EU5 | test | W | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 30 | |||||||||
2 - Przygotowanie do zajęć - słuchanie wskazanych utworów muzycznych | 20 | |||||||||
3 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
4 - Przygotowanie do zaliczenia | 20 | |||||||||
RAZEM: | 75 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (3)+(1) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 0 |
0.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. Wrotkowski, J. - Dzieła, style, epoki : architektura, rzeźba, malarstwo, muzyka w popularnym zarysie. Gdynia : Wrotkowski J., 1994. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. RMF Classic. Muzyka z klasą, 2CD, EMI Music Poland, 2009. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Systemów Informacyjnych i Sieci Komputerowych | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr hab. inż. Jacek Grekow | 2021.04.28 |