| Wydział Informatyki | ||||||||||
| Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
| Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
| Nazwa przedmiotu | Rzeczywistość wirtualna | Kod przedmiotu | IE1RWI | |||||||
| Rodzaj przedmiotu | obieralny | |||||||||
| Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5/6 | |
| 26 | 30 | Punkty ECTS | 4 | |||||||
| Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
| Cele przedmiotu |
Zapoznanie z podstawami grafiki 3D, w szczególności z technikami tworzenia trójwymiarowych światów wirtualnych. Zdobyta wiedza może być wykorzystana w zastosowaniach takich jak wizualizacja obiektów trójwymiarowych, interaktywne modelowanie przestrzenne, symulacje oraz w rozrywce przy programowaniu gier 3D. |
|||||||||
| Treści programowe |
Wykład: Pracownia specjalistyczna: |
|||||||||
| Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, |
|||||||||
| Forma zaliczenia |
Wykład - zaliczenie pisemne. |
|||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
| EU1 | ma podstawową wiedzę w zakresie trójwymiarowej grafiki komputerowej w szczególności systemów rzeczywistości wirtualnej; zna aparat matematyczny stosowany w grafice i modelowaniu 3D |
K_W01 K_W05 |
||||||||
| EU2 | ma szczegółową wiedzę w zakresie nowoczesnych metod programowania wysokopoziomowego aplikacji graficznych 3D |
K_W03 K_W04 K_W05 |
||||||||
| EU3 | potrafi wykorzystywać odpowiednie technologie oraz środowiska programistyczne wspomagające projektowanie aplikacji 3D |
K_U02 K_U04 |
||||||||
| EU4 | potrafi ocenić przydatność istniejących algorytmów i bibliotek w kontekście zastosowań w silnikach gier 3D |
K_U09 |
||||||||
| EU5 | stosuje aparat matematyczny stosowany w grafice i modelowaniu 3D |
K_U01 |
||||||||
| Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
| EU1 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
| EU2 | zaliczenie pisemne | W | ||||||||
| EU3 | ocena zadań projektowych, obrona projektu | Ps | ||||||||
| EU4 | ocena zadań projektowych, obrona projektu | Ps | ||||||||
| EU5 | ocena zadań projektowych, obrona projektu | Ps | ||||||||
| Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
| Wyliczenie | ||||||||||
| 1 - Udział w wykładach | 26 | |||||||||
| 2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 30 | |||||||||
| 3 - Przygotowanie do pracowni specjalistycznej | 5 | |||||||||
| 4 - Udział w konsultacjach | 4 | |||||||||
| 5 - Realizacja zadań projektowych (w tym przygotowanie prezentacji) | 25 | |||||||||
| 6 - Przygotowanie do zaliczenia - | 10 | |||||||||
| RAZEM: | 100 | |||||||||
| Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 60 (2)+(1)+(4) |
2.4 | ||||||||
| Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 60 (5)+(2)+(3) |
2.4 | ||||||||
| Literatura podstawowa |
1. J.D. Foley i inni, Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 2001. |
|||||||||
| Literatura uzupełniająca |
1. Ganczarski, Janusz. OpenGL : Podstawy Programowania Grafiki 3D. Gliwice: Helion, 2015. |
|||||||||
| Jednostka realizująca | Katedra Mediów Cyfrowych i Grafiki Komputerowej | Data opracowania programu | ||||||||
| Program opracował(a) | dr inż. Adam Borowicz | 2021.04.28 | ||||||||