Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Przedsiębiorczość akademicka | Kod przedmiotu | IE1PAK | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 5 | |
30 | Punkty ECTS | 2 | ||||||||
Przedmioty wprowadzające | ||||||||||
Cele przedmiotu |
Celem przedmiotu jest podniesienie kompetencji studentów w zakresie przedsiębiorczości akademickiej w zakresie podstawowych aspektów. |
|||||||||
Treści programowe |
1. Wprowadzenie do przedmiotu, określenie wymagań zaliczenia oraz sposobu podziału studentów na grupy. |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, gry decyzyjne, metoda projektów, burza mózgów, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Zaliczenie przedmiotu będzie polegało na rozwiązaniu case'u dla konkretnego produkt/usługi. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | ma podstawową wiedzę na temat inkubacji firm odpryskowych zakładanych w oparciu o efekty komercjalizacji projektów powstających na skutek transferu wiedzy z uczelni do gospodarki |
K_W10 K_W11 |
||||||||
EU2 | tworzy założenia do modelu biznesowego innowacyjnego przedsięwzięcia gospodarczego |
K_W10 |
||||||||
EU3 | weryfikuje przyjęty model biznesowy projektowanego produktu lub usługi |
K_K01 K_K02 |
||||||||
EU4 | ma postawę przedsiębiorczego konstruktora/projektanta poddającego wielokrotnej weryfikacji projektowany produkt/usługę |
K_K02 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | projekt zaliczający zajęcia | Ć | ||||||||
EU2 | projekt zaliczający zajęcia | Ć | ||||||||
EU3 | projekt zaliczający zajęcia | Ć | ||||||||
EU4 | projekt zaliczający zajęcia | Ć | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w ćwiczeniach | 30 | |||||||||
2 - Udział w konsultacjach | 5 | |||||||||
3 - Realizacja projektu | 15 | |||||||||
RAZEM: | 50 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 35 (2)+(1) |
1.4 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 50 (2)+(1)+(3) |
2.0 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. S. Blank, B. Dorf, Podręcznik startupu : budowa wielkiej firmy krok po kroku, Helion, Gliwice 2013. |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. Materiały video oraz elearningowe platformy eCorner Stanford University: http://ecorner.stanford.edu |
|||||||||
Jednostka realizująca | Wydział Informatyki | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Maciej Kopczyński,dr Jolanta Koszelew | 2021.04.28 |