Wydział Informatyki | ||||||||||
Kierunek studiów | Informatyka i ekonometria | Poziom i forma studiów | pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne | |||||||
Specjalność / Ścieżka dyplomowania | --- | Profil kształcenia | praktyczny | |||||||
Nazwa przedmiotu | Narzędzia procesu tworzenia oprogramowania | Kod przedmiotu | IE1NPT | |||||||
Rodzaj przedmiotu | obowiązkowy | |||||||||
Forma zajęć i liczba godzin | W | Ć | L | P | Ps | T | S | Semestr | 2 | |
15 | 15 | Punkty ECTS | 2 | |||||||
Przedmioty wprowadzające | Podstawy programowania (IE1PPR), | |||||||||
Cele przedmiotu |
Celem wykładu jest przedstawienie inżynierskich metod i narzędzi wspomagających proces tworzenia oprogramowania. Metody i narzędzia te dotyczą różnych etapów budowania oprogramowania od zbierania wymagań, poprzez implementację i testowania do wdrożenia oprogramowania. Celem pracowni specjalistycznej jest praktyczne zapoznanie z narzędziami wspomagającym proces tworzenia oprogramowania od momentu określania wymagań do wdrożenia projektu. |
|||||||||
Treści programowe |
Wykład: Pracowania specjalistyczna: |
|||||||||
Metody dydaktyczne |
wykład problemowy, programowanie z użyciem komputera, |
|||||||||
Forma zaliczenia |
Wykład - sprawdzian pisemny. |
|||||||||
Symbol efektu uczenia się | Zakładane efekty uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | ||||||||
EU1 | ma wiedzę w zakresie narzędzi informatycznych do specyfikowania, projektowania, tworzenia i testowania systemów informatycznych ogólnego przeznaczenia i ich komponentów |
K_W05 K_W16 |
||||||||
EU2 | zna i rozumie rolę narzędzi w inżynierii oprogramowania; zna kategorie narzędzi wspomagających projektowanie; orientuje się w obecnym stanie i najnowszych trendach rozwojowych narzędzi wspomagających tworzenie oprogramowania |
K_W05 K_W16 |
||||||||
EU3 | potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, systemami kontroli wersji oraz narzędziami dynamicznego testowania systemów informatycznych oraz ich komponentów; potrafi porównywać wymienione narzędzia procesu tworzenia oprogramowania ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (szybkość działania, koszt, funkcjonalność, itp.) |
K_U05 |
||||||||
EU4 | potrafi posłużyć się właściwie dobranymi narzędziami do profilowania aplikacji, dokumentowania kodu, testowania funkcjonalności, zarządzania błędami i dystrybucji oprogramowania.; potrafi porównywać wymienione narzędzia procesu tworzenia oprogramowania ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (szybkość działania, koszt, funkcjonalność, itp.) |
K_U05 K_U18 |
||||||||
Symbol efektu uczenia się | Sposób weryfikacji efektu uczenia się | Forma zajęć na której zachodzi weryfikacja | ||||||||
EU1 | sprawdzian pisemny | W | ||||||||
EU2 | sprawdzian pisemny | W | ||||||||
EU3 | kolokwium nr 1 zaliczające pracownię specjalistyczną, obserwacja pracy na zajęciach | Ps | ||||||||
EU4 | kolokwium nr 2 zaliczające pracownię specjalistyczną, obserwacja pracy na zajęciach | Ps | ||||||||
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) | Liczba godz. | |||||||||
Wyliczenie | ||||||||||
1 - Udział w wykładach | 15 | |||||||||
2 - Udział w pracowni specjalistycznej | 15 | |||||||||
3 - Opracowanie sprawozdań pracowni i wykonywanie zadań domowych (prac domowych) | 8 | |||||||||
4 - Udział w konsultacjach | 3 | |||||||||
5 - Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 4 | |||||||||
6 - Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 5 | |||||||||
RAZEM: | 50 | |||||||||
Wskaźniki ilościowe | GODZINY | ECTS | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela | 33 (4)+(1)+(2) |
1.3 | ||||||||
Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym | 28 (3)+(6)+(2) |
1.1 | ||||||||
Literatura podstawowa |
1. W. Gajda, Git : rozproszony system kontroli wersji, Helion, 2013 |
|||||||||
Literatura uzupełniająca |
1. S. Prashanth, Selenium : automatyczne testowanie aplikacji, Helion, 2017. |
|||||||||
Jednostka realizująca | Katedra Oprogramowania | Data opracowania programu | ||||||||
Program opracował(a) | dr inż. Krzysztof Jurczuk,prof. dr hab. inż. Marek Krętowski | 2021.04.28 |